Annons:
Etikettprathörnan
Läst 818 ggr
Mia-45
2016-06-27 06:44

OT: Gnälla av mej - Jobb

Måste bara få skriva av mej lite här. 
Det gnager och gnager inombords. 
Jag jobbar ju på en hälsocentral och fick fast i mitten på april. 
Chefen gav mej fel lön då han räknade på timmar då jag fick fast då det ska vara månadslön. 
Han sa inget utan jag upptäckte detta själv och ifrågasatte detta. 
Då sa han att jag skulle få ut det nästa löning. Kom inget…och sen sa han till nästa löning igen som tills nu då. Fick det inte nu heller och han säger inget om det. 
Dels så klagar han på tidrapporterna vi lämnar in (varför vi nu ska lämna in sånna när vi går på månadslön).
Han klagar på att jag som jobbar 75% och 6 timmar per dag, jobbar för lite!! 
Samma tjat varje månadsslut. 
Jag jobbar mer än så då jag är där 7.15 men min arbetstid inte börjar förrän 7.30. Så den tiden bjuder jag på varje dag!
Jag har vart i kontakt med facket om mina arbetstider och de säger med att jag ska jobba 5.8 timmar per dag vilket blir 30 timmar per vecka. Min chef säger att jag ska jobba 31.5 per vecka. 
Jag är sååå trött på detta!!! 
Jag är lojal och sliter trots min värk, jobbar oftast över och ställer upp på alla. 
Vad får jag för detta? 
Tjat om fel tid och ej rätt lön!!
Överväger nu att se mej om efter annan arbetsgivare ärligt talat. 
Har inte tid att skriva mer nu men det finns mer att ta upp som är helt galet. 
Men fick ur mej det värsta iallafall.

Annons:
Ria74
2016-06-27 07:30
#1

Låter inte som något vidare bra arbetsgivare. 75% är 30 timmar per vecka och du ska inte bjuda på 15 minuter varje dag. Sen ska du ju självklart ha månadslön med rätt lön, säg till honom att du involverar facket om han inte ordnar det med en gång. Han har heller ingen rätt att klaga på att du jobbar för lite. Är du anställd på 75% så har han inget att klaga på.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Åsa S
2016-06-27 08:45
#2

Tidrapporter har man på många jobb även om man har månadslön och det är för att man ska kunna se hur mycket tid olika saker tar och hur mycket det kostar. Vet inte om du har någon chef över din chef du kan prata med för arbetsgivaren har ju ansvar för den psykiska hälsan hos medarbetarna med, i och med den där lagen som togs i bruk i april i år. Och att klaga på sina Medarbetare, säga att de gör för lite jobb etc. går inte ihop med den lagen. Tycker man att medarbetaren får för lite gjort så ska arbetsgivare och arbetstagare snarare sitta ihop och diskutera vad som måste göras och hur lång tid olika saker tar, kanske identifiera tidstjuvar etc. som kanske kan göras annorlunda el tas bort de kan inte bara gå runt och klaga det gör ju inget bättre.

Zadeira
2016-06-27 12:45
#3

Har sagt det redan från början Mia, men snälla vännen stanna inte kvar på ett sånt ställe!

Mia-45
2016-06-27 16:26
#4

Ria

Ja visst är det 30 timmar per vecka och inte en timme mer. Jag fattar inte hur han orkar hålla på och tjabba om detta varje månadsskifte. Och det han inte betalat ut till mej än kommer jag att kräva honom på nu. Jag har fått hjälpa sonen nu med en knipa så jag måste ha mina pengar chefen är skyldig mej. 

Åsa
Mjaaa..han använder tidsrapporterna till att se hur många timmar vi jobbat vare månad. För att sedan klaga på det. 

Zadeira

Ja jag börjar och se mej om efter annat jobb nu. Vill verkligen inte bli arbetslös igen med den låga ersättningen. Men hittar jag annat jobb kommer jag byta fortare än kvickt.

Upp till toppen
Annons: