Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 2528 ggr
Zadeira
6/20/16, 10:23 PM

Fibro och massage?

Hur är det för er med fibro och massage? Mår ni bättre av det? Eller sämre? Klarar ni av massage eller funkar det inte alls för er?

Man har ju hört så himla mycket olika angående fibro och massage. En del påstår att det är jättebra för alla med fibro, andra säger att det funkar för vissa och några säger att det är dåligt rent ut sagt.. Så vad har ni för upplevelser kring det?

Annons:
Zadeira
6/20/16, 10:29 PM
#1

Jag har aldrig provat ordentlig massage (hos utbildad) för min fibro. Jag vet inte alls hur jag skulle reagera på det. Jag misstänker att det skulle vara helvetisk i början eftersom jag är så himla spänd och har så många ömma punkter man inte ens kan peta på utan att jag hoppar i taket, men att om jag ger det flertalet gånger så kommer det säkert bli bättre och hjälpa överlag. Var gång min pojkvän masserat så gör det ju skitont under tiden, men efteråt upplever jag lättnad om så bara för en timme. Hade varit så skönt om man kunde lösa upp en del av de här helt onödiga spänningarna man har.

Fotmassage dock, det är det bästa som finns! Det är enda delen på min kropp som pojkvännen får lov att klämma och peta och dra hur hårt han vill och det är bara skönt.

[LoveUnite]1
6/20/16, 10:33 PM
#2

Som sagt, vet ej om jag har fibro, men…

Jag har suttit i en ordentlig massage stol, skönt för stunden, men efter får jag jätte ont och har till och med fått kramp (ryggen), fortsatte ändå flera ggr men blev likadant efter varje massage.

Däremot massage för fötterna (har ont där också) är jätte skönt!!! Jag ÄLSKAR det, kan sitta en hel dag och få fötterna masserade.

Men ryggen, nej.

Ankan76
6/20/16, 11:05 PM
#3

Vi har massagestol som jag sitter i en timme varje dag,skulle inte klara mig annars. Snälla,maken masserar fötterna med Voltarengel,underbart! Han är rätt bra på att massera bort knutor i nacken också! Jag är lite feg när det gäller att gå till salong,vill inte visa min tjocka kropp😫🐷

Mia-45
6/21/16, 6:25 AM
#4

Jag skulle vilja testa att bli masserad nu med fibron. Måste det helst vara någon med kunskap om just fibro?

Annelie65-a
6/21/16, 7:38 AM
#5

Har aldrig testat gå hos någon massör,, men skulle vilja prova den massagen som är speciell för just fibro-patienter.

Min man masserar ben, lår, nacke, axlar med en elektrisk massagemaskin… det gör ont-skönt.

Zadeira
6/21/16, 10:42 AM
#6

#4 Nej Mia, så länge det är en bra massör som har förståelse för fibro och kan anpassa sig om man tex inte klarar vissa grepp eller vissa sorters tryck.

Det finns ju en så kallad fibro-massage som #5 nämner. Det är en form av massage som kombinerar klassisk massage och taktil massage (dvs enbart beröring utan tryck). Jag har dock aldrig hört någon som testar det.

Själv testade jag taktil massage en gång och det var så sjukt obehagligt. Kommer aldrig göra om det. Jag skulle verkligen vilja prova att bli ordentligt genomknådad.

Annons:
Sara_P
6/21/16, 9:25 PM
#7

Jag har gått på fibromassage. Gick en behandling på 20 gånger. Tyckte att det var bra. Mina muskler slappnade av och därav fick jag mindre ont. Dock tycker jag att det fungerade allra bäst mentalt för mig. Slappnade av i sinnet och lyckades slappna av. Nackdelen är att det är väldigt dyrt att gå 20 gånger. Plus att jag inte tyckte om massören. Hon pratade för mycket och glömde sånt vi kom överrens om. Massagen ska nämligen byggas mycket på mig som kund. Men skulle någon annan börja med fibromassage skulle jag gärna gå igen.

flocken
6/27/16, 3:38 PM
#8

Jag går på massage var 5-6 vecka. Hon jag går hos är super. Från början kunde hon bara lägga händerna på mig. Så ont för det. Nu efter många år kan hon nästan massera normalt. Hon vet mina svaga punkter osv

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Coffeas
7/1/16, 8:39 PM
#9

Jag älskar massage skulle utan tvekan kunna ligga där jämt.. Tyvärr så håller det inte så länge på mig.. Så dan efter känns d lika illa igen.. Däremot om jag får 30min massage och sen akupressur så håller det lite längre.. Har både fått fibromassage och vanliga massager..

IaMiaMaria
7/20/16, 5:29 PM
#10

Jag älskar att få massage, det är så skönt. Men sen i ca två dar efter så känns hela det masserade området som ett stort blåmärke, det gör ont att ligga på rygg i sängen, det är inge skönt. Men mina knutor och stelheten är bättre ett tag efter.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

bindvävsmassören
12/27/16, 7:40 PM
#11

Jag jobbar som både Bindvävsmassör och Idrottsmassör och jag har fått mycket bra respons på bindvävsmassage åt dom som har fibromyalgi (bindvävsskada).

Ta reda på om det finns bv-massörer runtom Er och boka tid.

Jag jobbar nämligen i Finland

Leifsdotra
12/30/16, 10:41 AM
#12

Jag går bara 4 ggr/år just nu av snålhet. På mitt jobb har vi rätt till subventionerad massage så många gånger och då kostar det mig bara 150 kr/gång, resten står arbetsgivaren för. En av massörerna man får gå till är utbildad inom fibromassage så jag går alltid till henne. skulle behöva gå varje månad egentligen för det är såå skönt. Jag vet att det finns en massör i närheten av mitt hem som också är utbildad inom fibro, men då kostar det ju skjortan!

Upp till toppen
Annons: