Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1231 ggr
Mia-45
2016-06-18 22:10

Ta inte Citodon=bli frisk

Min läkare tycker inte jag ska ta min medicin. Han säger att jag kommer bli frisk utan den!!😮
Öhhhh….Det bevisar hur LITE han vet om fibro. 
Men jag vet varför han inte tycker jag ska ta Citodon. För då kan det bli så att jag bli sådan att jag inte kan sköta mitt arbete och måste vara sjukskriven. 
Han är livrädd att han ska bli utan personal. 

Men jag bara skakade på huvudet och struntade i vad han sa. 
Det är skrämmande att ens arbetsgivare inte förstår..och som dessutom är läkare. Och när jag går på lönebidrag liksom.

Annons:
Ankan76
2016-06-18 22:52
#1

Vänta,nu hängde jag inte med. Är din chef också din läkare? Min nya läkare,som jag gillar och litar på säger att forskningen tyder på att just morfinpreparat fungerar dåligt på Fibromyalgi. Men det gällde ju mig,jag äter ju så himla mycket Morfin och håller på att trappa ner. Du tar väl bara Citodon vid behov? Om de fungerar ser jag inte problemet. Och att man blir frisk från Fibromyalgi har jag då inte hört talas om.

Mia-45
2016-06-19 08:17
#2

Ankan

Nä min arbetsgivare är inte min läkare. Men jag jobbar på en vårdcentral. 
Och han vill inte att jag ska ta Citodon mot min värk. Han tror jag kommer bli frisk ändå…ahaha
Jag har inte ens tagit något piller än. Min läkare skrev ut de pga min ryggvärk. Men just nu är den värken hanterbar.

Zadeira
2016-06-19 10:47
#3

Du skriver att han inte vill att du ska ta Citodon för att du kanske blir sån som inte kan sköta ditt jobb och måste vara sjukskriven… Vad tror han händer när man är i ett fibro-skov utan smärtlindring? Då om något riskerar man ju att inte kunna jobba… 

Jag undrar om det inte är så att han tror att din ryggvärk som du fick Citodon för inte hör ihop med din fibro. För om den inte gör det så kan du säkert bli av med den helt. Men fibro blir man inte frisk från. Man kan nog bli nästintill symtomfri med rätt behandling, medicinering osv men man blir ju inte frisk som så. 

Dessutom så ska han skita fullständigt i vad du tar för mediciner! Du har kommit överens med din läkare, inte din chef som råkar vara läkare också, vad för medicinering som kan funka för dig. Så länge du sköter ditt jobb ska din chef hålla sina åsikter om din sjukdom och behandling för sig själv!

Maria
2016-06-19 10:50
#4

Jag blev också lite förvirrad när du skriver "min läkare" men det är med andra ord din chef.

Hur vet han vad för mediciner du äter? Har du själv talat om det?

Jag jobbar inom vården men aldrig att min chef har frågat mig om mediciner eller att jag själv har sagt något om det. Det är privat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ankan76
2016-06-19 17:55
#5

Men åh vilken jobbig chef du verkar ha! Jag berättar det mesta för min chef( som är sjuksköterska) men hon lägger sig ju inte i sånt som jag bestämt med min läkare

Mia-45
2016-06-21 06:36
#6

Ankan,,,,,du får gärna ändra i min första mening i TS. Det ska ju stå min arbetsgivare. Hahhaha

Ryggvärken hänger ihop med min fibro, sa min läkare. Och jag är övertygad om detta med. 
Har inte tagit Citodon än och vet ej heller om jag ska göra det. Värken är för jävlig gradvis så jag borde nog testa och se om det blir bättre med de. 
Min chef vet vad jag fått för medicin. Han frågade själv. 
Men han bryr sej inte nämnvärt om att jag har smärtproblematik. 
Jag tror vi ska ha möte snart med AF eftersom han får bidrag därifrån. Så då ska jag tala om för honom hur jag egentligen mår. 
Jag är nu satt på övertid två dagar denna veckan på heldagar och mer därtill. Så midsommar kommer jag inte att må så bra. 
Vi har svårt att få in personal så därför får vi andra rycka in när någon behöver vara ledig. Så nu hoppar jag in för en SSK. 
Detta gör att jag får ångesttankar om nätterna och ligger och grubblar + värken.

Annons:
Zadeira
2016-06-21 11:01
#7

Mia, vet inte hur många gånger vi ska säga det men du får inte lov att bli behandlad på det viset. Du får inte lov att tillåta det! Din chef har ingen förståelse för dig och hur då mår och om du ständigt räddar honom och hoppar in för andra, tar på dig mer än du ska osv så kommer han ju fortsätta utnyttja dig och tro att du inte är så dålig ändå…

Du jobbar väl bara 75%. Nu vet jag inte exakt hur det går till, men det är väl inte ens tillåtet att du ska jobba som du gör då utan att meddela FK om dina förändrade tider?

Aleya
2016-06-22 17:32
#8

Han har ingen rätt att göra som han gör. Du är inte frisk och han vet det. Vad har du för utbildning? Tänkte när du måste fylla in för en sköterska, för är du undersköterska så får du inte göra uppgifter som en som är legitimerad får göra. Om så är fallet borde din chef veta det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: