Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 702 ggr
Ankan76
2016-06-05 19:08

Socialt

Idag har jag varit hos min syster på kalas och fy sjutton vad man får lida efteråt! Är så slut i kroppen att jag skakar och svårt att andas och ONT! Är det värt det,undrar jag ibland… Men samtidigt så vill man ju träffa släkt och vänner!

Annons:
Aleya
2016-06-05 19:15
#1

Känner samma sak. Nu har inte jag fibro men ont konstant och är helt slut. Och denna helgen har varit ett rent h-vete. Min pojkvän har fått hjälpa mig hela helgen. 😢 Kram på dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-06-05 19:45
#2

Förstår hur du känner Ankan. 
Jag är precis likadan!
Jag brukade åka ihop med min mamma på kalas. Men gör inte det längre då hon alltid ska vara så länge. Och det orkar inte jag. 

Kram på både dej och Aleya. 🌺

Aleya
2016-06-05 19:56
#3

#2 kram på dig med. Det är hemskt då man måste välja vad man ska satsa energi på. Jag brukar satsa på att jobba 100 %. Men ingen fattar varför jag inte orkat ta upp mina flyttlådor ännu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-06-05 20:16
#4

Aleya. 
Jag har till slut insett att jag inte pallar jobba 100% längre. 
Men jag misstänker att även mina 75% är för mycket då jag inte orkar ta hand om hemmet sen. Utan bara ligger pall nästan. 
Så dina flyttlådor kan väl vänta lite till…skit i de som frågar varför du inte tagit hand om det. Då kan väl de hjälpa dej??🤔

Aleya
2016-06-05 20:34
#5

#4 jag är rädd att jag är där själv snart. Tyvärr. Ja men har en kollega som frågar hur jag orkar leva med denna smärtan (ja ska jag gå och ta mitt liv annars? ) och frågar om jag packat upp ännu. Ne har jag sagt för när jag jobbat mina 8 timmar är jag helt slut. Ja det irriterar bara dom och inte mig så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-06-05 20:39
#6

Hahahha ja ursäkta om jag skrattar….😊
Fattar inte din kollega då att du verkligen inte orkar med annat än jobbet när hon frågar hur du orkar leva med smärtan???😮
Jösses! 
Men jag känner så väl igen det där.

Annons:
Aleya
2016-06-05 20:43
#7

#6 skratta på. Det är ändå få som förstår. Har bara en på jobbet som vet hur det är med konstant smärta. Han frågar hur det är och jag kan gråta hos han om jag mår skit. Men ingen annan vill prata om det eller fatta. Känns hemskt att få dessa frågor. Jag är glad om jag orkar dammsuga ibland och tvätta. Men att pyssla om detta är ett helskotta då man är ensam.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-06-05 20:48
#8

Visst är det få som förstår. 
Jag har ingen på jobbet som fattar trots att jag jobbar inom sjukvården! 
Jo jag har en förresten men hon är inte alltid där. 
Visst är det hemskt med frågorna. Jag blir förbannad och sårad när de inte begriper att man verkligen inte orkar och inte kan. 
De säger på mitt jobb att jag ska ut och gå minst en timme om dagen. Men hallå!! När jag går hem från jobbet varje dag så kan jag knappt röra mej ju..Hur ska man då kunna gå en timme???
Det är precis som om värken då skulle försvinna. Men tyvärr funkar inte det. 

Så jag har slutat prata alls om min värk. För man pratar för döva öron. Iallafall på jobbet.

Aleya
2016-06-05 20:50
#9

#8 jag svarar bara då jag får frågan. Annars håller jag tyst. Ja jag kan inte ens gå ut och gå. Men jag tror folk slutat ge råd om hur jag ska sköta mig. Eller ibland kommer någon på att jag ska testa naturläkemedel. Jag har slutat höra på det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-06-05 20:55
#10

Naturläkemedel ja…hahahahah..nu skrattar jag igen. 😂
(förlåt)

Känner så väl igen det med. Syrran är fantastisk på att ge råd om naturläkemedel.
Det hjälper INTE. 
Det hjälper inte att ta tex magnesium och allt vad det nu heter. 
Jag har testat LCHF…hjälper inte nämnvärt heller. Första tiden kanske men sen kommer värken åter. 
Och detta tjat om att man ska gymma. Jösses….jag har testat men blev sjuk. 
Det som funkar på andra kanske inte funkar på mej eller dej. 
Nä jag lyssnar inte heller på sånt längre.

Aleya
2016-06-05 21:02
#11

#10 som sagt är det bara skratta. Det är tragiskt. Sen vill jag inte blanda om det tar ut någon av de andra läkemedel. Men folk tror dom vet. Men ge inte mig råd Tack.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-06-05 21:04
#12

Precis…folk tror de vet så mycket. 🤔
I början försökte jag tala om att det inte hjälper. Nu säger jag bara ok om någon tar upp det.

Ankan76
2016-06-05 21:48
#13

Hej,tack för kramen! Jo,jag får också en del klämkäcka råd men jag bryr mig inte längre. Den största striden har jag med mig själv, Jag vill vara social,gå ut och ta en öl,bjuda hem folk etc men gör jag det så får jag ett helvete efteråt. Det är min stora sorg sen jag fick den här sjukdomen

Annons:
Aleya
2016-06-05 21:50
#14

#13 känner så väl igen mig. Önskar att man hade frikort ibland. Bara för en dag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-06-06 09:05
#15

Ja Aleya…ett frikort en dag hade vart skoj. 
Så man kan få känna sej som sej själv igen innan sjukdomen kom. 

Kram på er alla.🌺

Aleya
2016-06-06 09:32
#16

#15 sant. Nu ska jag ta ut mig genom att tvätta kl 12

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: