Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 839 ggr
Mia-45
2016-05-23 06:02

Trött, sover oroligt m.m.

Hej på er😃

Är tydligen inne i i ett skov nu där tröttheten😴 är som värst. Igår kunde jag knappt hålla mej vaken. La mej för att sova en stund men vaknade efter en halvtimme. 

Likadant om nätterna. Somnar men vaknar av ett ryck, vänder och vrider på mej halva natten, stel som en pinne m.m.
Ska idag till läkare för att eventuellt förlänga min 25%-iga sjukskrivning. 

Men denna trötthet är lite otäck. Att vilja gå och sova för natten redan innan klockan sju på kvällen!!😮 Ja har visserligen alltid varit kvällstrött men inte så här. 

Lite jobbigt när man måste vara pigg på jobbet. 

Men men…det blir väl bättre (om inte bra så bättre) någon gång. 
Ha en fin dag alla ❤️

Annons:
Mia-45
2016-05-23 06:20
#1

Vaknade inatt med ett ryck av att jag hade lagt fel sak i min varukorg…..öhhhh?😮
Hallå liksom. 
Sånna grejer kan jag vakna av och oroas över. 
Friskt? Nej!

Ankan76
2016-05-23 21:03
#2

Det är så jobbigt när man är sådär trött att man inte kan hålla ögonen öppna. Man orkar liksom inte göra nånting. Hoppas du piggnar till!

Natasha68
2016-05-24 12:49
#3

jag klarar inte att inte sova till kvällen. Sover  på eftermiddagen ca 2 timmar.  Sover bra med Propavan. Rekommenderar ! Kram!

Annzet
2016-06-01 17:18
#4

Hej. Jag känner igen mig, jag har också  likadant just nu.😴

Så otroligt trött hela tiden, sitter nästan och somnar vid maten osv. Men vaknar ändå med ryck stup i kvarten på nätterna, fast jag har inte handlat, än iallafall!😉 Min värsta dröm är att jag är en älg som håller på att bli slaktad…snacka om makabert!!😮 Men det gör rätt ont då jag vaknar!

Hoppas du blir piggare snart!

Mia-45
2016-06-01 17:42
#5

Mjaaa…bättre och bättre…Jag vet inte. 🤔
Är mest helt slut av jobbet. Klarar till lunch sen är jag ganska slutkörd. 🧟‍♂️
Värk så jag knappt kan gå eller röra mej, muskelsvaghet i benen, yr i skallen m.m.
När jag kommer hem så orkar jag absolut inte göra någonting så hemmet blir lidande och jag mår dåligt över det. 
Sover skitdåligt. 

Blev iallafall sjukskriven på 25% till sista augusti nu och sen drar vi igång en sjukersättning, tyckte min läkare. 
Och jag kan bara hålla med. 
Men då kanske jag får gå ner så långt som en halvtids sjukersättning om jag fortsätter vara sådan här.

Zadeira
2016-06-01 18:17
#6

Jag tror att det är vädret som påverkas oss med fibro nu.  Förut har jag alltid älskat värmen och blivit mycket bättre, men detta året verkar min kropp ha flippat ur helt och jag storknar av utmattning. Nu har jag "bara" ca 30 grader i lägenheten på eftermiddagarna 😴

Vet iofs inte hur vädret är hos er andra, men här är det otroligt varmt och fuktigt. Rena högsommarvärmen!

Annons:
Mia-45
2016-06-01 18:28
#7

Ja Zadeira. 
Jag tror det är så här med. Är mycket sämre än vad jag vart innan och det började ihop med värmen. (hoppas jag iallafall så det inte kommer att vara så här jämt nu)
Och vi är bara i början av sommaren. Puhhhh….
Jag har mått dåligt innan av värmen men nu är det tusen gånger mycket sämre. 

Bara att härda ut tydligen. 😞

Zadeira
2016-06-01 18:30
#8

Fast Mia, ska man följa svensk sommars "lag" så till midsommar vänder det och resten av sommaren blir regnig och kall 😉

Mia-45
2016-06-01 18:34
#9

Hhahahah jadu Zadeira.
Förlåt om jag säger det men jag önskar nästan att det blir så…hahahah😊
Men det är då synd om alla som älskar värmen och klarar av den.

Zadeira
2016-06-01 18:49
#10

För mig har det alltid varit så förut att kylan varit värst, alltså vintern, och att värmen varit av godo och jag haft mindre ont på sommaren. Detta året (sen förra hösten) har jag haft precis lika ont oavsett väder, så nu känns det som att det inte spelar så stor roll. Det får gärna vara soligt, det älskar jag, men tempen kan gärna gå ner ett par grader.

Upp till toppen
Annons: