Övrigt om och med smärta

Trött, sover oroligt m.m.

2016-05-23 06:02 #0 av: Mia-45

Hej på erSkrattar

Är tydligen inne i i ett skov nu där trötthetenSomnar är som värst. Igår kunde jag knappt hålla mej vaken. La mej för att sova en stund men vaknade efter en halvtimme. 

Likadant om nätterna. Somnar men vaknar av ett ryck, vänder och vrider på mej halva natten, stel som en pinne m.m.
Ska idag till läkare för att eventuellt förlänga min 25%-iga sjukskrivning. 

Men denna trötthet är lite otäck. Att vilja gå och sova för natten redan innan klockan sju på kvällen!!Förskräckt Ja har visserligen alltid varit kvällstrött men inte så här. 

Lite jobbigt när man måste vara pigg på jobbet. 

Men men...det blir väl bättre (om inte bra så bättre) någon gång. 
Ha en fin dag alla Hjärta

Anmäl
2016-05-23 06:20 #1 av: Mia-45

Vaknade inatt med ett ryck av att jag hade lagt fel sak i min varukorg.....öhhhh?Förskräckt
Hallå liksom. 
Sånna grejer kan jag vakna av och oroas över. 
Friskt? Nej!

Anmäl
2016-05-23 21:03 #2 av: Ankan76

Det är så jobbigt när man är sådär trött att man inte kan hålla ögonen öppna. Man orkar liksom inte göra nånting. Hoppas du piggnar till!

Anmäl
2016-05-24 12:49 #3 av: Natasha68

jag klarar inte att inte sova till kvällen. Sover  på eftermiddagen ca 2 timmar.  Sover bra med Propavan. Rekommenderar ! Kram!

Anmäl
2016-06-01 17:18 #4 av: Annzet

Hej. Jag känner igen mig, jag har också  likadant just nu.Gäspar

Så otroligt trött hela tiden, sitter nästan och somnar vid maten osv. Men vaknar ändå med ryck stup i kvarten på nätterna, fast jag har inte handlat, än iallafall!Skämtar Min värsta dröm är att jag är en älg som håller på att bli slaktad...snacka om makabert!!Förskräckt Men det gör rätt ont då jag vaknar!

Hoppas du blir piggare snart!

Anmäl
2016-06-01 17:42 #5 av: Mia-45

Mjaaa...bättre och bättre...Jag vet inte. Funderar
Är mest helt slut av jobbet. Klarar till lunch sen är jag ganska slutkörd. Zombie
Värk så jag knappt kan gå eller röra mej, muskelsvaghet i benen, yr i skallen m.m.
När jag kommer hem så orkar jag absolut inte göra någonting så hemmet blir lidande och jag mår dåligt över det. 
Sover skitdåligt. 

Blev iallafall sjukskriven på 25% till sista augusti nu och sen drar vi igång en sjukersättning, tyckte min läkare. 
Och jag kan bara hålla med. 
Men då kanske jag får gå ner så långt som en halvtids sjukersättning om jag fortsätter vara sådan här. 

Anmäl
2016-06-01 18:17 #6 av: Zadeira

Jag tror att det är vädret som påverkas oss med fibro nu.  Förut har jag alltid älskat värmen och blivit mycket bättre, men detta året verkar min kropp ha flippat ur helt och jag storknar av utmattning. Nu har jag "bara" ca 30 grader i lägenheten på eftermiddagarna Sover

Vet iofs inte hur vädret är hos er andra, men här är det otroligt varmt och fuktigt. Rena högsommarvärmen!

Anmäl
2016-06-01 18:28 #7 av: Mia-45

Ja Zadeira. 
Jag tror det är så här med. Är mycket sämre än vad jag vart innan och det började ihop med värmen. (hoppas jag iallafall så det inte kommer att vara så här jämt nu)
Och vi är bara i början av sommaren. Puhhhh....
Jag har mått dåligt innan av värmen men nu är det tusen gånger mycket sämre. 

Bara att härda ut tydligen. Skäms

Anmäl
2016-06-01 18:30 #8 av: Zadeira

Fast Mia, ska man följa svensk sommars "lag" så till midsommar vänder det och resten av sommaren blir regnig och kall Skämtar

Anmäl
2016-06-01 18:34 #9 av: Mia-45

Hhahahah jadu Zadeira.
Förlåt om jag säger det men jag önskar nästan att det blir så...hahahahFörlägen
Men det är då synd om alla som älskar värmen och klarar av den. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.