Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 3001 ggr
Mia-45
2016-05-11 06:32

Citodon?

Hur fungerar ni på dessa? 
Har fått det utskrivet av min läkare men tvekar på att ta de då jag inte tål morfin. 
Vill kunna jobba. 
Kan man ta halv dosering av det man fått utskrivet?

Jag måste kunna få sova utan att ha så ont som jag har i ryggen.

Annons:
_Fisken
2016-05-11 06:44
#1

För min del åt jag dubbla Citodon (max dos) under ett par veckor utan problem alls. Det som hände var att jag fick hård mage. 
Det är min erfarenhet av Citodon. Andra kanske reagerar annorlunda.

Aleya
2016-05-11 07:23
#2

För min endometrios så funkade den tillslut inte. Så istället gick jag obehandlad för min smärta i flera månader och kroppen höll tillslut på att kollapsa. Men i början blev jag lite lullig i någon timme och sedan var allt normalt. Fick detta även nyligt för tandvärk och det funkade fantastiskt på den värken. Så testa säger jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
2016-05-11 10:44
#3

Varför skrev han ut Citodon om du inte tål morfin? Då hade jag inte tagit den medicinen om jag var du.

Aleya
2016-05-11 11:06
#4

#3 det är kodein i citodon som ovandlas till morfin i kroppen. Det är alltså inte ett rent morfinpreparat. Utan består av 500mg paracetamol och 30mg kodein

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[LoveUnite]1
2016-05-11 12:46
#5

Jag klarar inte av den medicinen vilket är synd för den slog ut smärtan i ryggen men fick dock extrema magattacker (smärta) så… var bara att undvika.

Jag minskade dosen också men då gav den ingen effekt på ryggen, kände typ ingenting men fick inte ont i magen då. När jag testade att öka igen fick jag jätte ont i magen. Så jag gav upp till slut.

[lillelull]
2016-05-13 00:27
#6

Jag får ingen effekt av denna medicin alls längre.
Åt den rena formen kodein innan 200 mg om dagen och det var värdelöst mot smärtan.
Så vi gick över till rent morfin istället. 
Lite hård i magen i början kanske men inget märkbart egentligen för var redan hård i magen av dom förbaskade järntabletterna. 😕

Annons:
Farwuq
2018-07-09 07:10
#7

Citodon är i princip verkningslöst. Jag har tagit dem i 3 -4 år nu. 2 - 6 tabletter per dag. till dessa tar jag 1 - 2 25mg kodeintabletter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
2018-07-11 09:30
#8

Jag äter Citodon maxdos flera dagar i månaden och det kanske tar bort den värsta udden av smärtan. Nattetid ska jag ta den ihop med Stesolid för bästa effekt. Annars har jag morfinplåster hela tiden och Gabapentin.

Jag blir också hård i magen av morfinpreparat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
2018-07-11 10:37
#9

Min mage har varit helt förstoppad i flera år; jag får lita till slangen med vatten om jag vill »få ut något«.
😭

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
2018-07-20 08:15
#10

#0 Hur har det gått? Hjälpte Citodon eller tålde du det inte?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: