Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 899 ggr
Zadeira
2016-05-10 11:32

Migrän/huvudvärks-kontroll

Nu har jag äntligen bokat tid i nästa vecka hos min läkare för att kolla upp min hemska huvudvärk och migrän. De senaste två månaderna har jag nästan dagligen haft huvudvärk, och minst två gånger i veckan migrän. Dessa symtomen har kommit som en slägga känns det som. Förut hade jag huvudvärk ett par gånger i månaden och migrän någon gång i halvåret, vilket kändes överkomligt.

Det började i mars med att jag började vakna på morgonen med huvudvärk men som gav med sig efter ett par timmar. Sen har det bara blivit värre och värre för varje vecka med huvudvärk dagligen och även migrän i olika grader flera gånger i veckan. Det är så himla begränsande och frustrerande när man vill göra så mycket i det fina vädret  men är det inte kroppen som sätter stopp så kan man räkna med världens helveteshuvudvärk och migrän som  inte läkemedel biter på.

Jag själv misstänker att det kan vara högt blodtryck. Eller så är det bara fibron som spökar och ger spänningshuvudvärk och migrän från helvetet. Men eftersom det är så pass långvarigt och kom från ingenstans samt att jag inte haft det såhär förut är det bäst att kolla upp det.

Annons:
Ankan76
2016-05-10 15:38
#1

Usch då,man blir ju så handikappad av huvudvärk. Hoppas de hittar något bra åt dig så du slipper eländet!

Zadeira
2016-05-10 20:01
#2

Tack! Jag har ju mina misstankar om blodtrycket och det är väl "lätt" åtgärdat. Värre är det om det är fibron, då brukar man inte kunna göra mycket.

Zadeira
2016-05-18 22:16
#3

Igår var jag iväg hos läkaren. Läkaren hittade inget alls som kunde svara på min huvudvärk. Blodtrycket var fint. Vi bestämde oss för att jag under en månad ska prova en betablockerare som brukar fungera förebyggande för de som lider av migrän för att se om något i mitt tillstånd förändras. Han var lite osäker på om det hjälper eftersom jag bara har migrän då och då medan huvudvärken är konstant, men vi ger det ett försök.

Eventuellt trodde han att mina problem kan komma ur spänningen och den konstanta muskelpåfrestningen jag går runt med, men eftersom jag redan kan mindfulness och Basal Kroppskännedom hade han inte nån lösning på hur jag ska börja spänna av. Själv tror jag i så fall akupunktur eller massage kan vara till hjälp, men då får jag vända mig till sjukgymnastik istället.

[lillelull]
2016-05-18 23:34
#4

usch du, jag känner igen den där vidriga huvudvärken.
Emellanåt är det som värsta migränanfallet.. Jag har nu dessutom fått pulsynkron tinnitus som är enormt besvärande, sover knappt och neurologen har skickat en remiss till en Mr angiografi… INTE den roligaste undersökningen.. De ska gå in via ljumsken 😭😕😭

Zadeira
2016-05-19 15:01
#5

Ja det är helt hopplöst!

Oj, vad är pulsynkron tinnitus?

Zadeira
2016-05-22 15:52
#6

Herregud. Jag fick ju prova betablockerare för huvudvärken. Dag tre,  i fredags, började jag känna mig totalt orkeslös. Det blir bara värre och värre. Hela helgen har jag nu sovit. Jag kan inte hålla mig vaken mer än typ en halvtimme i taget, sen slocknar jag och sover tre timmar på raken innan jag ens kan tvinga mig själv att byta ställning. Sen tre timmar till innan jag kan gå upp en halvtimme. Efter att tvinga mig själv till det.

Läste biverkningar och vanligaste biverkningen är trötthet. Jag har bara ätit insättningsdosen och på tisdag ska jag öka till dubbel dos mot idag, men om det känns såhär redan nu vete sjutton om det är möjligt ens.

Har den hjälpt mot huvudvärken då?  Som var frågan och meningen? Svar: Ingen aning. Jag mår så jävla skit av insättningen att jag inte ens kan ursklija om huvudvärken är bättre eller sämre…

Annons:
Mia-45
2016-05-23 05:57
#7

Usch Zadeira

Ja hade mycket huvudvärk förut. Jag som nästan aldrig haft det. 
Kan tänka mej att det har med fibron att göra. Man blir så trött och spänd av värken så man får skalledunk med. 
Jag hoppas du snart blir bättre ifrån det. ❤️

[lillelull]
2016-05-23 11:06
#8

#5  Det är som att du hör blodflödet, typ ditt hjärtslag under vatten.. Det låter som man lyssnar på sitt blod flöda i venerna..
Kan bero på antingen kärlmissbildning eller överaktivitet i ett blodkärl som ligger nära örat eller så är det något med mellanörat, något de kallar kontraktioner i mellanörats muskler.
 Värsta fall kan det bero på en tumör fick jag också veta men det är ju ändå lite mer åt det sällsynta håller men vi ska kolla med den här Mr angiografi av hjärnan.

 Ser man något där så får man gå vidare och försöka behandla det på något konstigt sätt som jag inte ens orkar tänka på men samtidigt så hoppas jag ändå att det finns något som kan göra att det försvinner för  jag är SÅ fruktansvärt trött,jag sover ingenting är vaken hela nätterna och det är extremt jobbigt.
 Kan knappt fatta vad folk säger ibland för jag bara lyssnar på ljudet hela tiden
..Dunkdunkdunkdunkflowsdunkdlowsfunkrdlows typ så..🤪🤪😴😢

Upp till toppen
Annons: