Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1054 ggr
flocken
4/24/16, 7:19 PM

fruktansvärt

Nu är faktiskt min fibro rätt lugn. Men ist har min bechtetews dundrat in med dunder o brak. Ni som inte vet vad det är kan man kortfattat säga att kotorna växer tillslut ihop pga kroniska inflammationer, spondylos. I fredags drog ett skov in som har däckat mig helt. Två kotor i ländryggen är så inflammerade o gör så ont så kan inte sitta, inte stå, inte böja mig. Det sprider sig ner mot skinkorna o vidare ner i benen. Stapplar fram som om jag vore 100 år. Är 34… Hörde min äldsta son prata med pappa " du är mkt piggare än mamma. Mamma orkar inte ens leka med oss " Blir så ledsen…. känner mig värdelös

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[lillelull]
4/24/16, 9:52 PM
#1

❤️ Usch du. 
Min rygg är också dålig, plus att jag har fibro. Väntar besked på vad vi ska göra.
Brukar få höra att jag är som en 80 åring fast jag är 25.. 
Så förstår att det känns jobbigt.. 
Kram 🤗

[lillelull]
4/24/16, 9:53 PM
#2

Men värdelös är du inte. 
Du är sjuk, men aldrig värdelös. 🌺

Sigridur
4/25/16, 12:03 AM
#3

Oh hoppas du har en bra läkare som är kunnig inom det området. Så du får rätt hjälp och rätt medeciner. Ljus och värme!

flocken
4/25/16, 5:27 AM
#4

Jag har dom medicinerna jag har. De enda jag tål. När jag vägrade cellgifter fick jag inte längre vara skriven på avdelningen. Läkarvården i ett nötskal. Sånt här skov inom bechtetews har jag inte haft på länge. Jag har iaf sovit. O är så tacksam att jag är egenföretagare. Driver hunddagis. Kan bestämma mina dagar själv.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
4/25/16, 6:02 AM
#5

Kram till dej flocken.🌺

Vet hur jäkligt det kan kännas i ryggen. Nu har jag ju inte sånna smärtor som dej men säkert inte långt ifrån.

flocken
4/25/16, 6:24 AM
#6

#5 det går ju inte att jämföra varandras smärta :) Ryggen är hemsk. Men nu är det en ny dag o solen vill komma fram. Så ta nya tag i hoppas att detta skovet snart är över. Även att det innebär ett nytt ställe där jag blir lite xtra stel

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Ankan76
4/25/16, 10:46 PM
#7

Hoppas det släpper! Härligt att jobba med djur,måste vara en lisa för psyket!

flocken
4/26/16, 5:41 AM
#8

Nu har jag tagit dubbla doser antiinflammatoriskt i några dagar o börjar känna mig mer normal. Sa till min man igår att om det hade fortsatt några dagar till hade de fått köra in mig till sjukhuset. Hade inte klarat av att ha den smärtan i många dagar till. #7 ja detta yrke är det absolut bästa för mig. Visst kan det vara kämpigt. Men stod på att metallgjuteri i nästan 10 år. Det var döden för mig

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

farmor kerstin
4/27/16, 9:34 AM
#9

Svårt läge. Tänker på mig själv som har haft hemsk fibro som gjorde mig oförmögen att arbeta alls under många år (är inte helt frisk men sjukdomen är mycket mycket lindrigare nu). Ingen läkare eller några mediciner alls kunde hjälpa mig då, fick bara hemska biverkningar. av medicinerna. Hörde av andra sjuka att de blivit bättre av ändrad mat. Man hade slutat äta Gluten som finns i stort sett alla sädeslag och som eldar på inflammationen i kroppen. Jag slutade äta mat med Gluten och blev mycket bättre. . För ungefär 2 år sedan slutade jag i stort sett helt att äta mat med tillsatt socker och drog ner väldigt mycket på alla kolhydrater.. metoden kallas även LCHF. Dom här förändringarna har gjort att jag mår ofantligt mycket bättre - tar inga mediciner alls. Jag har inte blivit frisk men sjukdomen är mer hanterbar nu och jag skulle aldrig gå tillbaka och äta som tidigare. Man kan nu tycka - vad har det här med Bechterews sjukdom att göra?? Jag vet att det är en helt annan svår sjukdom. Men jag skriver det här eftersom jag tror att kostförändringar ibland kan lindra inflammatoriska sjukdomar något. Jag för min del tog alla "halmstrån" för att eventuellt må litet bättre och det är jag glad över. Man har på senare år börjat förstå att det man äter kan påverka ens sjukdomstillstånd vid olika sjukdomar mer än vad man kände till tidigare. Därför skickar jag ett "halmstrå" till dig. Om du är intresserad är ditt val. Hoppas att ditt hemska skov inte blir så långvarigt. Det är hårt att drabbas av en så tuff sjukdom som Bechterews. Önskar dig allt gott.

flocken
4/27/16, 7:07 PM
#10

#9 har även IBS mage så kan inte äta vad som. Vi äter mkt grönt i olika dess former, färskvaror. Mår hela familjen bättre utav

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: