Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 713 ggr
[LoveUnite]1
4/13/16, 9:36 PM

Stelhet i fötterna välkommen tillbaka!

Fasiken!

Slutade med varmvatten simningen för 1 månad sedan, kanske 1,5 månad sedan (minns inte riktigt) och sedan 1,5 vecka tillbaka har jag börjat känna av stelheten och ömmande i fötterna igen.

När jag sover och är vaken, under fötterna är det stramt och ömmar och en svag brännande känsla samt ovansidan av foten upp vid anklarna är det lite stelt och på vänster ankel kan det ömma ibland.

Tänk alltså, att varmbassängen och de övningarna hjälpte så pass att det försvann helt och sedan jag slutade så kommer det tillbaka såhär…

Vad kan det innebära?

Jag kan ju inte leva livet ut med att gå till bassängen varje vecka… eller kan kan man väl men… hmm… tror nog sjukgymnasterna sätter stopp någon gång.

Jag har börjat stretcha och massera mina fötter av ren automatik nästan varje dag och det ömmar ju även när jag masserar men är samtidigt skönt.

Guh… hoppas bara det inte blir lika illa som det var innan jag började bassängen 😮

Ska få en ny sjukgymnast inom det individuella inom Smärtkliniken så ska ta upp detta med henne, jag vet iaf att jag kommer få gå till bassängen igen då jag redan har frågat om det. 😊

Annons:
Zadeira
4/14/16, 11:45 AM
#1

All motion är ju bra eftersom det sägs smörja och hjälpa stelhet. Men jag tror att simmning är extra bra för dig eftersom det inte påfrestar fötterna medan du gör det. Därför blir det lite av att fötterna får vila under tiden även om du rör dem så att de hålls igång.

Upp till toppen
Annons: