Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 3686 ggr
Coffeas
2016-03-20 12:51

Första dagen efter första natten med Saroten

Vaknade rätt tidigt men känner mig sjukt seg i huvudet idag.. Orkar inte göra något alls. Är det någon annan här som äter saroten mot värken?

Annons:
Aleya
2016-03-20 13:07
#1

Ätit men blev mer deprimerad än att det hjälpte emot värken. Men blev aldrig trött av dem

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
2016-03-20 13:13
#2

Jag äter Saroten mot huvudvärk och har gjort i två omgångar. Fösta gången slutade jag för att jag blev så muntorr men nu har jag ätit en längre period och muntorrheten har försvunnit. Jag har fortfarande lika ofta huvudvärk men det är aningen mildare upplever jag.

Jag började med 25 mg till natten och nu äter jag 50 mg till natten.

Jag har inte märkt att jag blivit mer trött.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Coffeas
2016-03-20 13:13
#3

Hmm ok hur länge åt du? Å hur mkt?

Aleya
2016-03-20 13:22
#4

#3 menar du mig? Jag åt i en månad innan jag gav upp

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
2016-03-20 19:16
#5

Jag åt dem två månader innan jag gav upp! De tre första veckorna spv jag mestadels, jag var verkligen helt utslagen med noll energi och somnade hela tiden. Värken var bättre, men tröttheten var inte klok! Sen kom värken tillbaka i full styrka och en ökning av dosen Saroten gav mig ingen hjälp alls. Det var som att jag blev immun mot det! Det sa läkaren också, att väldigt många upplever att man blir resisten mot sin dos, måste höja och sen vänjer sig kroppen vid det också till man nått maxdos och värken ändå inte blir bättre. Gäller dock inte alla.

Ankan76
2016-03-20 19:17
#6

Jag åt 75 mg förr. Fungerade jättebra i början men sen blev smärtan värre och de hjälpte inte längre så då slutade jag med dem. Tog hela dosen på kvällen,ingen baksmälla. Minus var muntorrhet och viktuppgång

Annons:
Coffeas
2016-03-20 19:48
#7

#4 Ja ja menade dig! Tack snälla för svar!

Coffeas
2016-03-20 19:51
#8

#5 Usch det känns precis som för mig då fast fortfarande dygn ett.. Orkade knappt ta mig iväg å handla.. Jag har inte outhärdlig smärta så jag har funderat på om ja överhuvudtaget skulle börja äta dom.. men i veckan kunde jag inte sova pga smärta i höfterna så ja inte kunde ligga still..

Coffeas
2016-03-20 19:52
#9

-#6 Jag har lyckats gå ner 20kg med hjälp av LCHF och vill verkligen inte gå upp i vikt igen.. LIVRÄDD för d faktiskt..

Nettan4
2016-03-20 20:28
#10

Åt Saroten för ett par år sen men fick bara väldig muntorrhet och ingen hjälp mot värk/sömn så jag slutade ed detta preparat.

Zadeira
2016-03-20 20:33
#11

#8 Vad tar du för dos? Och när tar du den?

Coffeas
2016-03-20 20:35
#12

#11 10mg igår tid jag den runt 21.. Är fortfarande dåsig..

Zadeira
2016-03-20 21:02
#13

#12 Det är alldeles för sent enligt min personliga erfarenhet. Jag märkte att för att jag ens skulle fungera dagen efter så behövde jag ta den idealt runt 16-17 tiden som senast.

Annons:
Coffeas
2016-03-20 21:08
#14

#13 Läkaren sa att ja skulle ta dom innan ja gick å la mig.. Men tror jag struntar i att ta fler..

Ankan76
2016-03-20 22:28
#15

Ge det ett par veckor. Om de fungerar så är de suveräna! Jag tog dom ca 1 timme innan sänggång. Sen är det ju inte säkert att du går upp i vikt,jag har en tendens att gå upp i vikt av allt… Men nu har jag börjat med Venlafaxin,de hjälper inte mot värken men jag går NER i vikt av dem så jag sa till doktorn att jag ändå ville behålla den ;) Lycka till!

Spaicy
2016-03-21 05:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#1 Coffeas, jag blir lika "livrädd" varje gång jag hör att någon använder/tar saroten.😧 Jag själv och flera jag känner som gått på detta preparat har fått "extrema" mörka tankar. Jag fick för mig att hoppas från höga höjder tex. berg, trappor mm. Men även köra in i betongstolpar som betongväggar när jag var ute och körde. Detta var ej var jag ville dö direkt, utan fick som "jäkeln" i min (precis som någon/något annat tog över min hjärna?!?!😱😨) å ville se hur skadad jag ev. skulle kunna bli!?. Det var mindre kul med två mkt små barn hemma att bli så "avständ". När ex. maken påpekade att tyckte jag var som "avstängd" så förnekade jag detta, men hade då börjat inse själv att ngt var allvarligt galet. Jag tog upp det med min dåvarande läkare, som menade på att vi fel dos, är detta mkt vanligt. ?!?! VA???!!! Jag trodde inte mina öron, tänka om jag lyckats med att göra ngt som tex. köra in i en betongvägg och omkomma, sa jag till läkaren. Får svaret "-Det var ju tur att du inte gjorde det?!" Jag fann inga ord då för det jag hörde och än idag är jag Så chockad över hans svar och uttalande. Så jag säger till er som använder denna medicin, vid rätt dos är den säkert "kanon" för många, men Snälla ni från djupet av mitt ❤️Hjärta, vart försiktiga och uppmärksamma. Önskar Dig all Lycka till Coffeas, med att finns ngt som är bra för just dig!

Zadeira
2016-03-21 11:01
#17

#14 Skumt, för min läkare sa att man skulle ta dem senast 19 för att inte få problem med trötthet dagen efter.

Coffeas
2016-03-21 17:33
#18

Idag ringde läkaren å frågade hur det gick.. Ja som d va att ja va helt väck igår oxh inte tog någon ny tablett.. Han tyckte ja skulle prova att ta det tidigare på kvällen runt 18.. Känner mig fortfarande osäker på om ja verkligen bör göra det..

Zadeira
2016-03-22 09:28
#19

Jag tycker att du ska ge det en chans! Det är så med många mediciner att de har en inkörningstid på nån vecka innan man kan säga vilken effekt de faktiskt har och innan biverkningarna försvinner.

Jag är i alla fall själv villig att hellre gå med biverkningar ett par tre veckor om det visar sig att det faktiskt hjälper mot smärtan och värken sedan! Men om det inte blir någon skillnad eller så efter en månad så fortsätter jag inte med en medicin bara för att.

Givetvis är det helt upp till dig vilka biverkningar som du står ut med i förhållande till hur pass mycket de hjälper mot smärta och värk. Men det är som sagt viktigt att tänka på att många mediciner har biverkningar under insättningen som sedan kan försvinna.

Maria
2016-03-22 09:29
#20

För mig tog det ungefär 3 veckor med Saroten innan jag kände mig som vanligt igen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lilamp
2016-03-24 19:37
#21

Hej! Jag tar saroten till natten för IBS! Har fått tillbaka mitt liv kan man säga. Nu har jag även diagnoserats med fibro o fick höra att saroten även är bra för fibro. Muntorrhet är tyvärr en jobbig biverkan men visste inte om viktuppgången. Kan ju förklata varför jag inte går ner i vikt! Har gått upp snabbt i vikt pga hypotyreos. Är mycket trött oxå så då kan det vara saroten som gör mig trött kanske. Har blivit nedstämd till och från som jag inte kan förklara. Är en mycket glad tjej annars! Bör kanske testa nån annan medicin! /lilian

[lillelull]
2016-03-25 18:57
#22

Fin bild på dig #16 🌺

Upp till toppen
Annons: