Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 827 ggr
[LoveUnite]1
2016-03-17 20:59

Utmattning men för vad

Sedan ca 3 veckor bak pga högt blodtryck, extrem yrsel huvudvärk, illamående (vilket pågick i några månader) till en förkylning veckan efter så har jag dragit ner på gymträningen rätt ordentligt.

Typ 1 ggr i v är allt jag orkar just nu.

Dock har jag ingen värk sedan 1,5 v tillbaka, i ryggen då.
Fötterna kan ömma och vänstra övre buken är sitt vanliga sig.

Men skönt att inte ha ryggont.
Min energi är ändå en känsla av fysisk och mental utmattning, jag är helt matt, orkeslös, äckligt utmattad. Trött hela tiden men kan ändå inte vila under dagarna.

Yrsel har jag men inte lika extrem som innan och jag tror det är endast för jag är inte lika aktiv, tar min hund på promenad 30-60 min beroende på väder och hur jag mår, men när det är de längre promenaderna blir jag minsann yr, har fått stanna och ibland sätta mig för jag blir yr och utmattad.

Kroppen känns svag, mest benen.

Ingen huvudvärk =)

Hur kan jag vara så här utmattad och energilös när jag inte ens har något att vara utmattad över?

Visst min buk gör så himla ont ibland. Jag tar mina järntabletter och multivitamin tabletter, jag har till och med fått tillbaka matlusten sedan 4 dgr tillbaka (vilket kanske är anledningen till att huvudvärken är borta).

Det känns så tråkigt! Nu när det är vackert väder så vill jag bara vara ute, hitta på saker, träffa vännerna, men efter en sväng med hunden så är jag utmattad.

Var i skogen för några dgr sedan och det blev så akut att jag fick till och med lägga mig ner en stund, ja i skogen, hade mkt väl kunnat somnat om inte hunden tyckte jag var tråkig och flåsa på mig och rev mig.

Ush vilka saker man tog för givet när man var frisk, saker man aldrig trodde man skulle sakna.

Annons:
Ankan76
2016-03-17 23:41
#1

Lider med dig :( Just det där med att sakna ett normalt liv känner jag igen…

Mia-45
2016-03-18 06:15
#2

LoveUnite

Lider också med dej. 
Men skönt att din rygg är bättre. Det är INTE min.
Man tycker livet är skit när man inte kan göra det man gjorde innan. Att man inte kan njuta av saker som man då klarade av att göra. 
Gå i skogen en längre stund fixar inte jag idag och jag som älskar det. 

Kram till dej❤️

Zadeira
2016-03-18 15:14
#3

Kan det inte vara så att väderets förändring påverkar dig? Nu när det börjar bli varmt är jag också otroligt påverkad. Inte så mycket smärtmässigt för min smärta blir oftast bättre vid värme, men just tröttheten.

Tror det är så att man får så mycket ljus plötsligt och värmer gott i solen så kroppen blir nästan lite överladdad.

[LoveUnite]1
2016-03-18 15:49
#4

#3
Jag vet inte, men kanske, dock har jag lidit av trötthet sedan 2013 som bara blivit gradvis värre och sedan värken som kom 2014(buk) och 2015  har det verkligen blivit värre.

Har dock aldrig känt mig såhär orkeslös/svag i kroppen.

När jag tror jag börjar vänja mig så är det alltid något annat som dyker upp.

Kanske är normalt att bli utmattad nör man har värk. Även om jag kanske inte fysiskt känner av värken nu så kan det vara just pga det utmattningen kommer efter jag hr perioder av värk.

normalt sätt (när jag var frisk iaf) brukade solen och värmen göra mig mkt piggare!

Kan väl inte jämföra längre antar jag heehe.

Fasiken enda sedan ja var hos sjukgymnasten och hon klämde mig på vissa punkt speciellt vänster axel så har jag jätte ont där :((( det var liksom snart 1 månad sedan, hon väckte något, grrr!

[LoveUnite]1
2016-03-18 18:36
#5

ångrar mitt inlägg 😃

Sundaychild
2016-03-21 09:59
#6

Har du LoveUnite kollat in ME, kroniskt trötthetssyndrom. Min läkare trodde först att jag led av fibromyalgi, men börjar nu luta åt ME/CFS.  Tyvärr, inget man vill ha!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Annons:
[LoveUnite]1
2016-03-21 12:41
#7

Som sagt, just nu orkar jag inte med läkarna längre. Är för trött och orkeslös för att ens göra det.

Trycket i sidan av magen har blivit värre och svullnaden också, trycker upp mot bröstet nu och jag får skarpa vågor av smärtor ibland. Kan inte ha på mig bh längre för det trycker för mycket, har en topp nu bara.

Höll på att svimma 3 ggr igår och idag är det inte mkt bättre, så tänker inte ta någon promenad nu i några dagar.

Min kropp känns bara så himla svag!

Upp till toppen
Annons: