Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1062 ggr
Nettan4
2016-03-13 19:31

Kämpat

Så var jag för ett tag sen hos en privat läkare i Göteborg (som kostade lite😱) men hon var jättebra och lyssnade och undersökte mig noggrant. Dock förstår jag väl att det är svårt att sätta diagnos när det inte syns något men eftersom jag har en psoriasis så misstänkte hon att det var psoriasisartropati,. Eftersom jag har minskad rörlighet i hö höft och knä så skulle hon velat göra en MRT men då det skulle bli så dyrt så tyckte hon jag skulle kolla detta med min VåC, har inte kommit dit ännu tyvärr men ska se om jag hinner ringa i veckan. Så det är väl bara att kämpa på.

Annons:
[lillelull]
2016-03-16 02:22
#1

Ja kämpa på, ge inte upp! 

Har också psoriasis och inflammation i mag o tarm och har nu ÄNTLIGEN efter många års kamp fått en remiss till Mr röntgen då de föreligger misstanke om någon inflammatoriska sjukdomar i ryggen.

Har kämpat med sjukvården hela mitt liv, mött så otroligt många dåliga läkare som har avvisat mig på helt sjuka rent ut sagt förnedrande sätt men man måste fortsätta kämpa även om de är mörkt och jobbigt och tungt. 

Jag gick alltid vidare om jag fick ett svar som inte var bra eller om en undersökning inte görs så som den ska, då sätter jag mig alltid på tvären och söker mig vidare och jag är glad att jag har kämpat så långt som jag kommit nu för jag har fått en del diagnoser som jag burit på länge som jag blivit avisad när jag tagit upp. 

Och ännu i dag stöter jag på läkare som inte tar mig på allvar men då går jag alltid till  min VC läkare som är helt underbar , och då hjälper hon mig alltid vidare.

Är så otroligt glad att jag fått kontakt med denna läkare då hon hjälpt mig sätta de största diagnoserna som varit avgörande för mitt liv och hon finns alltid där och jag kan även få ex en second opinion,  ny remiss om jag har blivit illa behandlad av en läkare jag blivit remitterad till om hon också själv håller med om att de svar vi fått är ofullständigt.
Och det är faktiskt väldigt skönt att ha en stöttande läkare som man har bakom sig.
Samt har jag också en underbar sjukgymnast som jag gått till 6 år.
Hon stöttar mig också alltid otroligt mycket. Skönt med två stöttande inom vården för det är svårt att kämpa själv.

Om jag även nu när jag kommer  in med något nytt symptom så avvisar min läkare inte det och säger "Jaja men de är bara din fibromyalgi som spökar"

 Som de flesta läkare gjort mot mig för om man har fibromyalgi i vissa läkares ögon så är allting bara  ett symptom på fibromyalgi såklart..

Fast jag har andra sjukdomar än fibromyalgi som har uppdagats med tiden för att jag varit ihärdig och drivande och har min läkare som stöd.
 Så hon är guld värd.
En bra fast läkarkontakt är en bra grund att stå på.

❤️ Och ja de är sjukt jobbigt att kämpa men för mig har det varit värt det även om jag vissa dagar bara vill ge upp och ligga i min säng förevigt

Upp till toppen
Annons: