Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 822 ggr
Zadeira
2016-03-08 19:48

Har ni provat naturläkemedel?

Har ni provat någon form av naturläkemedel mot er smärta och värk? Vad har ni i så fall provat? Har ni upplevt någon förbättring eller förändring av ert tillstånd? Hur lång tid tog det innan ni märkte skillnad?

Annons:
Zadeira
2016-03-08 19:55
#1

Jag tar dagligen magnesium-tillskott och multivitamin. Jag tycker inte det gör någon skillnad rent värk/smärtmässigt men multivitaminen behöver jag pga ätstörningar och magnesiumen för att ja inbillar mig att jag sover bättre vid extra magnesiumtillskott. Det är alltså inte pga värken, även om jag hört att magnesium kan lindra kramper mm.

Jag har provat MSM och Glukosamin också som ska vara bra mot ledvärk, det är poppis på både hästar och hundar. Jag gav det en månad utan minsta resultat, sen stod jag inte ut med smaken av pulvret som man fick ta i rätt stora doser. Det var så vedervärdigt och jag märkte ingen förändring alls av mitt smärttillstånd så nu har jag två burkar som står och skräpar här hemma. Funderar på att ge det en chans till men det känns rätt meningslöst.

Finns ju mängder av olika tillskott som ska vara bra för leder, värk och smärta men det mesta är så dyrt att jag inte har råd att prova… Jag hade gärna gjort det för jag anser att allt som lindrar min värk är bra, men man ska ha råd med det också.

Sundaychild
2016-03-08 21:04
#2

Jag tar msm och märker stor skillnad. Jag har msm i tablettform, smakar mindre urk. Tar nog en hel del andra kosttillskott med, men framför allt msm mot värk.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Mia-45
2016-03-09 16:13
#3

Jag har provat magnesium men det har inte hjälpt mej nämnvärt.

Min mamma provar något med ros-frön nu mot sin ledvärk. Funkar detta även på oss med fibro?
Jag ska fråga henne om det hjälpt henne något.

Zadeira
2016-03-09 20:06
#4

#3 Ros-frön? Känner jag inte alls till. Ta gärna reda på mer 🙂

Mia-45
2016-03-09 20:12
#5

Ska kolla upp det Zadeira. 👍

Annielle
2016-03-10 21:02
#6

Är antagligen nypon du menar? 😉

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
[lillelull]
2016-03-11 00:36
#7

Tog magnesium ett bra tag med hopp om att det skulle hjälpa mot RLS, men nä ingenting. Har aldrig direkt ansett att naturläkemedel är något att ha men om någon har någt intressant och de tycker att det hae funkat så är det alltid kul att höra

[lillelull]
2016-03-11 00:37
#8

De skulle stå mot RLS / och mina smärtor kopplade till den

Mia-45
2016-03-11 06:08
#9

#6 Ja föråt….det är ju nypon jag menar..hahha.. Tack. 😃

Zadeira
2016-03-12 10:11
#10

#9 Jaha, nypon har jag ju hört om många gånger, men ingen jag känner har blivit hjälpt av nypon.

Upp till toppen
Annons: