Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 746 ggr
Mia-45
3/7/16, 6:30 AM

Klarar ni ansvar?

Jag har ett stort ansvar nu på mitt nya jobb med att prover ska bli rätt…att jag kan sticka alla och att prover kommer dit de ska…m.m.
Klarar ni av ett sådant ansvar numera med fibron?
Jag tänker med den eventuella ångest och oro som kan följa på det?

Jag har nu börjat sova dåligt och är orolig i sömnen över jobbet. 
Har lite ångest över om det är nåt fel jag gjort och grubblar på detta. 

Klarar jag av detta med allt detta ansvar?
Men i morgon så skrivs nog papprena på fast och jag trivs verkligen med detta. 
Så jag ger det en tid. Blir det för mycket så får jag nog säga ifrån. 
Men hur klarar ni ansvar nu för tiden?

Annons:
Aleya
3/7/16, 7:00 AM
#1

Jag jobbar också med prover. Och det är inte hela världen om man gör ett fel. Så du kan lugna dig tycker jag. Men förstår även om du är nervös. Men vi är alla människor och kan göra fel ibland.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[lillelull]
3/7/16, 2:41 PM
#2

Jag klarar inte av ansvar just nu innan gjorde jag det, har jobbat i 5 år haft ansvar för att lära ut personal, ansvar för avdelningar och beställlningar men just nu är allt en enda röra jag har ont överallt konstant jag kan inte tänka jag glömmer bort saker efter en minut och är helt totalt förvirrad av allting ; (

kämpa på ❤️

Mia-45
3/7/16, 5:04 PM
#3

Tack Aleya. ❤️
Det värmde. Jag är en kontrollmänniska och ska ha full koll på allt…och så jag gör rätt. Men jag måste lära mej att släppa det. Att jag kan göra fel och att det är tillåtet. 

lillelull

Ja så känner jag med bitvis. Ett enda virrvarr. Får jag vara själv och jobba så får jag tänka ifred och då fungerar jag. 
❤️

Aleya
3/7/16, 6:46 PM
#4

#3 ja jag själv glömde skicka en del av ett prov för några veckor sedan. Men skrev till dom och sa att jag glömt och att jag fixar in provet i nästa försändelse. Så ingen skada skedd. En gång råkade jag märka proverna med samma namn på två olika prover. Men dom skickade bara åter rören så kunde jag märka om och skicka åter. Så det löser sig. ☺ man måste slappna av. Men när man har ont så kan allt kännas övermäktig. Men man ska inte stressa ihjäl sig över ett jobb. Då blir allt bara pannkaka. 😊 Tror absolut att du sköter ditt jobb med bravur. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
3/9/16, 6:26 PM
#5

Min chef gick på mej idag om att tre prover blivit fel. 
Men endast ett tänker jag ta på mej då de andra hände när jag inte jobbade. 
Sa det till han och då sa han att jag måste göra det rätt eftersom jag får chansen att lära mej hos honom. 
Jag fick inte veta vad felet var utan jag fick ringa Kemlabb. 
Men HALLÅ!! Ja jag är glad att han ger mej chansen. MEN han kanske skulle låtit mej gå bredvid mer än vad jag gjort och inte fått jobba ensam. 😎
Jag börjar undra om detta verkligen är rätt ställe för mej att jobba på. JAG ska tydligen vara honom evigt tacksam…men det var jag som kunde hoppa in med väääldigt kort varsel när han behövde en. 
Ja jag är både ilsk och ledsen nu när han sa så. 
Jag är ingen supermänniska som kan lära mej detta på så kort tid. Han vet med att jag har värk och att koncentrationssvårigheter följer med i detta. Att jag inte är lika stresstålig som de andra. 
Ändå så kör han över mej. 
AF var där igår med så vi hade ett möte om min anställning. Och chefen pressade min handläggare på hur mycket han skulle kunna få i bidrag för mej. 
Han begär mycket av mej men vill helst slippa betala. 
Han rök med på mej om mina tider. Att jag skrivit fel på de. 
Men visa mej då…ingen har gjort det. 
Och han drog av en timme på en dag som jag VET att jag jobbat.

Hmmmm????😡😮😭

Aleya
3/9/16, 6:31 PM
#6

Jäkla skumt. Och har varit med om samma. Jag fick gå bredvid 3 dar eller liknande. För hon jag gick med hade sjuka barn och sedan semester. Ett rent helvete var det. Men tror få saker blev fel. Jag skulle prata med chefen om detta. Låt inte hans attityd förstöra om du ändå gillar jobbet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Mia-45
3/9/16, 6:34 PM
#7

Jag har inte hört att sååå mycket blir fel egentligen. Men tydligen så får jag inte göra ett enda fel nu efter knappt en månad. 
suck….

Jag försöker så gott jag kan…är han inte nöjd med detta så kan han låta mej gå och försöka hitta en annan då.

Zadeira
3/9/16, 8:05 PM
#8

Låter för jävligt. Tyvärr vet jag mer än en som drabbats av just det här "hur mycket kan jag få i bidrag för dig samtidigt som jag kan utnyttja dig till mer än vad som är skäligt". Vad är det för anställning du har? Är det arbetsträning eller?

Mia-45
3/9/16, 8:09 PM
#9

Precis Zadeira!! Jag känner att det är så det är!! Och att jag snabbt "måste" lära mej allt om provtagning med en gång. 
Men det funkar inte så.
Än så länge finns det egentligen ingen anställning alls…inga papper skrivna på de veckor jag nu jobbat. Känns lite olustigt. Jag tror ju inte han kommer lura mej..men att inte ens få papper på att man jobbar på timmar eller så…så jag har inte en aning fram nu till min riktiga anställning med lönebidrag.

Zadeira
3/9/16, 8:25 PM
#10

Det "måste" du inte alls. särskilt inte om du inte fått gå med tillräckligt länge och lära dig. Förstår att det känns så men det är ju inte alls så det ska vara.

Usch, jag hade aldrig vågat jobba alls utan papper på det redan innan jag började.

Mia-45
3/9/16, 8:33 PM
#11

Det jag retar mej på är att han tror att det är så lätt att lära sej detta. Det ÄR det verkligen inte. Det är inte att bara ta ett prov och skicka….det är så mycket annat. 
Och jag fick bara gå bredvid i tre dagar. Och sedan gå själv. 
Har ju jobbat lite med detta innan men det är ju jättelänge sen. 
Men vi får se om han går på mej i morrn med. Han sa igår att jag ska fortsätta gå bredvid tills min anställning börjar. Men jag anser att det är försent. Jag går ju redan själv…hahaha
Jag får säga till han att coola ner lite..🤪

Upp till toppen
Annons: