Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1870 ggr
Ankan76
3/3/16, 11:18 PM

Andning

De senaste dagarna har jag fått svårt att andas i samband med att jag har jätteont. Jag har inte ont av andningen. Idag fick jag däremot ont i övre delen ( där lungorna är) av ryggen. Jag har alltså inte svårt att andas pga smärtan utan problemet kommer i samband med att jag har ont på de vanliga ställena. Jag har även under sista dagarna haft mer ont.

Annons:
[lillelull]
3/4/16, 2:15 AM
#1

Jag har haft liknande symptom
Kanske inte samma sak men jag kan beskriva det som att varje gång jag andades så efteråt så fick jag ont i bakre rygg och som ont i lungorna. Jag kunde inte beskriva det riktigt för min läkare men jag sa att det känns som jag efter jag andas får ont i hjärtat också.
Väldigt besvärande och jobbigt och detta var innan jag fick min fibro diagnos som jag hade mycket besvär med just denna konstiga smärtan, jag har ju ont överallt i min kropp men sen kom de med andning och jag tyckte det var jobbigt att andas för jag visste att jag skulle få ont efteråt i rygg och lungor, " hjärtat" 

men jag tycker det har blivit mycket bättre sen jag började med Stesolid för muskelavslappnande, det är det jag får det utskrivet för plus att jag hade en extremt spänd käke så det såg ut som att jag log jättestort hela tiden för jag kunde ej slappna av i ansiktet vilket såklart resulterade till otrolig smärta i tinningen och huvudvärk.
Min rygg var så otroligt spänd så jag fick väl ont av det också antar jag eftersom jag har fått hjälp av stesolid. Innan detta åt jag paraflex. Kunde äta högsta dos utan nån som helst hjälp.

Jag gick alltid runt med axlarna uppspända ganska mycket, man kunde se att jag höll upp mina axlar på ett konstigt sätt för jag ej kunde slappna av… ja ja svamlar nu men hoppas du mår bättre snart en dag och att det jobbiga med andningen går över 🌺
Vet hur de känns att ha ont och må skit dåligt. Allas ont är olika såklart. Men jag vet iaf hur det känns att gå runt m smärtor dagligen som tar över ens liv 😢

Sundaychild
3/4/16, 10:38 AM
#2

Mina problem BÖRJADE med att jag hade svårt att djupandas (och har än), sedan kom ryggvärken. Har värk i ryggen både i själva ryggraden och brännande värk i ryggmusklerna.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Zadeira
3/6/16, 8:59 PM
#3

Det är inte alls ovanligt att man vid extrem smärta har svårt att andas. Kroppen är så spänd och stressad att andningen blir begränsad. "Tyvärr" är det ofta när man har som mest ont som man behöver andas som djupast för att syresätta kroppen ordentligt!

Jag har återkommande Kostokondrit, en inflammation i brosket mellan bröstben och revben. När det slår till är det som att hela det partiet låser sig och jag kan inte ta djupa andetag utan att det känns som om någon hugger med kniv, då andningen blir ytlig och nästan kippande. Muskelavslappnande i kombination med värme, lätt massage och starka smärtstillande är det enda som funkar för att jag ska slappna av och kunna andas normalt igen.

Ankan76
3/6/16, 11:03 PM
#4

Jag har funderat på att be om muskelavslappnande då det nästan krampar i muskeln när det gör som mest ont,vad använder du Zadeira?

[lillelull]
3/7/16, 1:31 AM
#5

Personligen tycker jag stesolid är det enda som funkar men läkarna brukar välja andra preparat först då de ogärna skriver ut detta i första hand men paraflex kommer du säkert bli erbjuden och sen finns norgesic också. Nu var det inte mig du frågade här men jag ville ändå skriva till dig :)

[lillelull]
3/7/16, 1:33 AM
#6

Stesolid är det jag tar dagligen annars hade jag inte kunnat andas ordentligt utan dessa hemska smärtor :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: