Annons:
Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 1450 ggr
Mia-45
2016-02-18 18:55

Äntligen ett jobb jag klarar

Har nu börjat på ett nytt jobb…Gått bredvid nu i tre dagar och nu ska jag jobba ensam i en vecka. 
Vikarierar nu och sedan kanske det kan bli en tjänst på mellan 50-70%. Arbetsförmedlingen kan erbjuda lönebidrag om jag får en tjänst på 75%. Men som läget är nu så är detta som sagt var osäkert då den tjejen jag nu vickar för söker annan tjänst. 
Men sommarjobb har jag hur eller hur. 😃
Men äntligen ett jobb som jag klarar av pga min värk. 
Och den tiden jag jobbar nu (7.30-ca 14) är kanon och precis vad jag klarar av. 
Jobbar nu på ett labb på en privat läkarklinik och där kan jag moderera som jag vill med hur mycket jag klarar av. 
Tar prover och sköter allt som har med labbet att göra..så inget tungt…inget monotont och jag kan både sitta och stå kortare perioder. 
Alltså ett jobb som skuret för mej med värken.

Men vi får alltså se hur det löser sej med tiderna och vad AF kan erbjuda och vad chefen kan erbjuda mej. 
I värsta fall om AF och arbetsgivaren inte kommer överens så förlorar jag jobbet…
Men vi tänker positivt nu och hoppas..😃

Annons:
Magi-cat
2016-02-18 18:59
#1

Det låter toppen!👍Som gjort för dig!

Lycka till med fortsättningen!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tjeja
2016-02-18 19:16
#2

Tumhållning tummhållning!

Nu borde AF verkligen backa upp dig när du får en så fin chans! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mia-45
2016-02-18 19:24
#3

Jag hade velat att de skulle kunna gå in med Nystartsjobb som de pratat om innan. Men hux flux så gick inte detta. 
Nu pratade de om Lönebidrag istället OM arbetsgivaren vill ge mej en anställning på minst 75%. Och då kan jag få aktivitetsstöd upp till 100% i 6 månader tills jag uppfyller kraven för a-kassa igen.
Arbetsgivaren sa att han kan erbjuda mej 70% på en timanställning…men det kan jag inte ta då jag inte klarar ekonomin på detta.
På en timanställning får man inte erbjuda nystartsjobb och ej heller lönebidrag. 

De kan förstöra det i värsta fall. 😕
Men då får jag gå till läkaren och även dra in FK och försöka få sjukersättning med resten. Ska nog inte vara nåt problem.

Ankan76
2016-02-18 23:08
#4

Vad roligt! Lycka till!

Sundaychild
2016-02-19 09:24
#5

Säger som alla andra, Lycka till!!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Mia-45
2016-02-20 08:15
#6

Tack alla😃

Men idag känns det som om jag blivit överkörd av en truck minst sagt. Men det är nog värk av spänningarna i kroppen efter nytt jobb.

Annons:
Upp till toppen
Annons: