Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1589 ggr
Natasha68
2016-02-09 17:23

Spikmatta! Hjälper!

Har skaffat billigt en spikmatta , och är beroende av den nu!  När jag ligger på den i ca 20-minuter…all smärtan försvinner..och jag  är väldigt lugn.  Men på sistone är jag mycket tröt. Finns det n-n av er som använder mattan ? Vad tycker ni om den?

Annons:
[HundochKatt]
2016-02-09 17:30
#1

Jag har provat, men det fungerade inte på mig alls. Så det där är olika.

Natasha68
2016-02-09 17:33
#2

Ju,,,ingen i min familj klarade ens 10 sekunder på mattan )))

Rita-S
2016-02-09 17:48
#3

Jag använder spikmattan regelbunden. Inte shaktimattan som bara retar och smärtar för min del utan den såkallade svenska spikmattan. Den löser upp spänningar för mig även om ajg kanske inte kommer åt själva fibrovärken med den.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Natasha68
2016-02-09 17:54
#4

Min matta är inte "svenska spikmatta" ..utan vanliga ..gröna och lila) Lila funkar inte längre..den är inte tillräckligt vass)) Just nu när jag sitter vid dator har jag spikmatta på ryggen))) .Köpte faktisk dem mattorna på secondhand. 40 kr/ matta ))) Helt nya. Kram

flocken
2016-02-09 18:48
#5

Jag älskar mina spikmattor. Har en billigare o en riktig. De gör under. Skulle inte kunna leva utan dom

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annielle
2016-02-09 20:19
#6

#3

Vilken av spikmattorna som svenska spikmattan har använder du?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
Rita-S
2016-02-09 20:45
#7

#6 jag köpte helt i början, den som är stel och som ett pussel så man kan plocka bort bitar :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

tlover
2016-02-09 22:07
#8

Jag använde shaktimattan förr och det hjälpte. Sen när jag blev gravid kändes det konstigt och jag tog det säkra före det osäkra och slutade.

Nu så blir det inte av då jag inte vill att min dotter ska göra sig illa på den (jag brukade ligga innan jag skulle sova och vi samsover).

(jag har inte fibro men annan värkproblematik).

l'm back

Annielle
2016-02-10 09:14
#9

# 6

Det finns tre modeller nu, alla är som du beskriver, jag får nog kontakta dem och fråga, de måste ju veta vilken den första de sålde var…

Har ju en vanlig shaktimatta sen många år, men så bra som du beskriver att den svenska spikmattan hjälper dig vill man ju bli hjälpt om det går.🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Rita-S
2016-02-10 09:57
#10

De har inte min modell på spikmattan.com till vanlig försäljing  längre, har inte haft den på ett par år. 

Närmaste jag kommer nu på den hemsidan är den bilden ni hittar längst ner på denna sidan. nu ser man bara en hörna så jag vet inte om andra halvan är böjbar, men min är inte böjbar på något vis alls, består av 6X4 rader med pusselbitar man kan plocka bort som man vill. 

Jag tror dock de modeller de har nu som är böjbara kan ha fördeler för svank och nacke. Jag måste lägga mig med uppdragna ben för att få tryck på svanken exempelvis , och inte ens då får jag lika mycket akupressur där som på övre del av ryggen. Samt inget alls för nacke exempelvis, oavsett hur jag ligger.  ändå anser jag den värd varända krona då den ger mig akupressur just där jag behöver det mest. Kan lägga upp en bild på den om ni vill se hur min ser ut?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zadeira
2016-02-10 18:17
#11

Ligger på min spikmatta nästan varje dag. Har en billig från typ Rusta som ajg fick för tre-fyra år sedan och den har hängt med finfint under all denna tid. Supernöjd.

[LoveUnite]1
2016-02-15 01:36
#12

Använde min spikmatta idag, första gången sedan jag fick mina värk problem.

Minns inte att jag tyckte det gjorde så ont, alltså att jag var så känslig mot spikarna.

Innan låg jag bara i bh/sport bh på spikmattan och det var sååå skönt.

Men nu när jag låg, jag klarade inte mer än 1 minut, gjorde dock mest ont övre ryggen. Tog till slut på mig en t-shirt och då kunde jag ligga men kändes inte så mkt.

Mediterade 30 min på spikmattan med t-shirt på =)

Natasha68
2016-02-25 18:30
#13

Tack kära vänner för alla svar! Jag använder fortfarande min matta varje dag. i ca 40 minuter. plus när jag sitter vid dator. 

Kram !

Annons:
Upp till toppen
Annons: