Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1017 ggr
Mia-45
2/3/16, 11:46 AM

Huvudvärk

Har ni ofta huvudvärk ni som har fibro?
På senare år så har jag haft det mer och mer. 
Innan kanske jag bara hade skalledunk en eller två ggr per år. 
Nu är det flera ggr i veckan. 
Hjälper med min medicin men tyvärr har jag inte råd att lösa ut den just nu.
Och vips så kommer huvudvärken dunkande. 

Har ni med det så?

Annons:
Zadeira
2/3/16, 12:51 PM
#1

Jag skulle gissa på att du har späningshuvudvärk som kommer i och med att man när man har smärta i kroppen ofta spänner sig i axlar, nacke mm utan att ens tänka på det.

Jag har alltid varit besvärad av migrän-anfall, men de senaste året har min fibro varit värre och då även min migrän. Tror verkligen det hänge rihop med att man spänner sig vid smärta och värk i kroppen.

Ankan76
2/4/16, 12:59 AM
#2

Jag har också huvudvärk allt oftare. Känns som om huvudet är " känsligare" mot sömnbrist,stress etc

fiber53
2/4/16, 8:33 AM
#3

Jag har tidigare haft väldigt mycket huvudvärk men sen jag började med bettskena på nätterna har det blivit betydligt bättre. Det är väl så att när man har ont och kanske även svårt att sova så ligger man omedvetet och biter ihop tänderna och det framkallar spänningshuvudvärk. Istället för att gå till tandläkaren och betala 3-4000kr för en bettskena så kan man köpa en på Apoteket för 300kr som verkar fungera lika bra.

flocken
2/8/16, 6:28 PM
#4

Har haft huvudvärk i flera år nästan varje dag. Något jag vänt mig med.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Natasha68
2/9/16, 5:34 PM
#5

Jag har oftare huvudvärk nu än förre fibro. Kram!

farmorkerstin
2/11/16, 8:50 PM
#6

Smärtmedicinerna gav mig huvudvärk, tål inte att ta en Alvedon numera. Den här huvudvärken kom efter några år med smärtmedicin. Om man vaknar med huvudvärk kan det bero på snarkning eller att man ligger och pressar ihop käkarna (gnisslar tänder). Bettskena kan göra det bättre.

Annons:
[LoveUnite]1
2/11/16, 9:49 PM
#7

Har ingen aning om det är min värk som gör att jag lättare får huvudvärk, brukade aldrig få såhär ofta ont i huvudet som jag börjat få de senaste månaderna.

Visst spänner jag käkarna mer nu också.

Har sovit med bettskena i flera år pga tandgnissling.

Jag sover ändå med käken hårt i kläm, vaknar av hur hårt jag ibland biter ihop käkarna. En normal människa sover väl med öppen avslappnad mun och dreglar… eller? 😴¨

Men så extrem har jag inte varit med spänd käke dock, tror det har kommit nu på senaste tiden pga all min värk om jag ska vara ärlig, och det i sin tur pga det och jag spänner mig mkt ger mig huvudvärk.

[lillelull]
2/15/16, 11:44 PM
#8

Har också huvudvärk som kommer från spänningarna i kroppen och det är skit jobbigt, men har blivit hjälp av Stesolid.. men huvudvärken kan komma ändå men inte så fruktansvärt bultande så jag inte kan gå ut huvudvärk. Innan hade jag nästan som migränfanfall då jag knappt kunde gå ut eller se dagsljus ;(

Dannnne
2/16/16, 9:53 AM
#9

Själv har jag också en del problem med huvudvärk, funderat lite på vad det kan bero på. Jag är sjukskiven sedan länge tillbaka så ingen stress över jobb eller liknande men tittar man på bieffekter på dom flesta tabletter jag får för fibron och min RA samt nevropatiskskada så finns huvudvärk med som vanlig bieffekt på mer eller mindre alla. Är ju till och med en bieffekt på Alvedon som många av oss tar för att bli av med huvudvärk.

Upp till toppen
Annons: