Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 659 ggr
Ankan76
2/2/16, 8:13 AM

Orättvist :(

Jag provade att jobba i 2 (!) timmar igår. Har legat i enorma smärtor sen dess. Ska jag aldrig få tillbaka mitt liv??!!

Annons:
VildaVittra
2/2/16, 8:27 AM
#1

När man blir kroniskt sjuk, så blir det ofta att man får förändra sitt liv. Jag är själv kroniskt sjuk, inte i fibromyalgi, utan ett envist litet irriterande hjärtfel. Efter att mitt hjärta bestämde sig för sin helt egna takt, så har jag fått lägga om mitt liv. Jag forspaddlar inte längre osv.

Men om jag deppar ner mig för det? Nej, för jag ser möjligheterna istället för svårigheterna. Vi skulle kunna likna det med att du köper en stenig tomt, du kanske inte längre kan bygga en stenmur av stenarna, men vad du kan göra är att plantera blommor mellan dom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mia-45
2/2/16, 8:42 AM
#2

Ankan..
Jag förstår hur du känner det. Man får aldrig tillbaka det liv man levde innan. Då man kunde göra allt utan att få smärtor. 
Jag har haft svårt för att förstå detta men till slut så vart jag tvungen att inse att jag inte kan leva som jag gjort innan. 
Man blir ledsen och deppig och förtvivlad. 
Men sakta så förstår man till slut att jag måste göra det jag kan för att orka leva på. 
Man får prioritera ganska bra. 
Jag kan inte städa hela min lägenhet på en dag utan får dela upp det. Och ska jag göra nåt skoj ena dagen ja då får jag vila den andra så man orkar med. 

Jag ska börja testa med Yoga…många säger att det ska hjälpa ganska bra. 
Man får aldrig tillbaka sitt liv men man kan leva på ett bra sätt ändå. 

Hoppas du förstår hur jag menar..nyss vaknat men kände att jag behöver svara på detta nu. 
Kram🌺

Zadeira
2/2/16, 10:56 AM
#3

Ankan, du kommer aldrig att få tillbaka det liv du levde. MEN du kan få tillbaka livskvalitet och glädje ändå. Det är helt okej att sörja det man har förlorat sedan man drabbats av någon sjukdom. Man får sörja och vara arg och känna precis allt man behöver känna men man får inte låta det ta över och bli allt man ser, allt man fokuserar på.

Just det jobbet kanske inte funkar för dig, men ett annat jobb kanske gör det. När man är kroniskt sjuk behöver lära känna sig själv på nytt och lära sig förstå hur ens kropp fungerar på nytt.

Ankan76
2/3/16, 12:57 AM
#4

Tack snälla ni <3

Upp till toppen
Annons: