Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 915 ggr
trött själ
1/17/16, 11:43 AM

Kan det vara fibro?

Hej alla! Jag har under en tid nu haft en del problem och mått dåligt. Ca 8 månader har detta varit nu, och innan hade jag perioder med oförklarlig smärta. I somras tog man lite prover för att se vad smärtan berodde på men hittade inget. Sedan blev värken lite bättre o man la ner det. Jag har varit helt eller delvis sjukskriven i ett och ett halvt år, först för utbrändhet o sedan depression . Men nu till själva frågan. Om jag radar upp mina problem, tror ni det kan vara fibromyalgi eller något annat? Värk från axlarna och nacken hela vägen till tårna inklusive armar och händer. Intensiteten i smärtan varierar likaså vart det gör mest ont. Trötthetskänsla I de onda delarna. Stelhet i hela kroppen främst på morgonen eller när jag legat eller suttit still ett tag. Orkeslöshet Nedstämdhet Sömnproblem Besvärlig mage Halsbränna Tinnitus och klåda i ett öra Händerna har slutat fungera, mycket svårt att hålla i saker Svårt att stå Svårt att klara vardagen Blir lätt andfådd och får hjärtklappning Svårt att se texter tydligt Ryckningar i kroppen, främst fingrar och tår Mer smärta nu när det är kallare Ofta huvudvärk Som förlamad mellan varven, kroppen lyder inte. Vad har ni för teorier?

Annons:
Mia-45
1/17/16, 10:03 PM
#1

Det liknar verkligen mina symtom…allihop. 
Fibro syns ju inte på några blodprover.
Försök att få till en ordentlig utredning och en remiss till reumatologen från din läkare. För även om du känner att du mår bättre så kommer ju mycket av det tillbaka till och från. 

Kram🌺

trött själ
1/18/16, 9:54 PM
#2

Fick vänta 3 veckor på en läkartid så ringde reumatologen själv. Gick bra med remiss från min diabetes läkare som ska ringa mig på onsdag. Då blir en remiss skickad. Håller tummar o tår nu.

Mia-45
1/19/16, 9:54 AM
#3

Åhh men vad bra. 
Jag håller med tummar och tår. För det låter som du har fibro.

🌺

Upp till toppen
Annons: