Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1193 ggr
[LoveUnite]1
2016-01-07 18:49

Är detta typiskt Fibro?

Ibland när jag har mycket värk, även när jag har medel värk kan min kropp bli väldigt svag.

Innan var det bara ryggen och låren, känns som spagetti och att jag kommer falla ihop, i samband med detta är det jobbigare att andas samt extrem trötthet.

Nu har jag fått i hela kroppen, senast var i söndags-tisdags jag hade det, äckligt som bara den! Kändes som om man skulle dö. :(

Helt utmattad låg jag under dessa dagar, kunde knappt ta mig upp för den lilla mini backen som man inte ens kan påstå är en backe.

Armar, ben, rygg, mage, ja allt, kan inte förklara denna svagheten men orken och svagheten, orkade inte stå, kändes som jag skulle falla ihop.

Det kommer kanske bara 1 gång i månaden, men tänkte om ni också upplever sådant?

Det är alltså en form av svaghet i hela kroppen som gör att man känner att benen kan inte hålla kroppen uppe, armarna går inte att lyfta och det lilla minsta gör en utmattad, man måste påminna sig själv att andas ibland samt man känner sig utmattad. Jätte svårt att gå.

Jag är lite bättre nu, styrkan har kommit tillbaka men jag är helt utslagen efter dessa dagarna, sömnen är ännu en gång rubbad och är extremt trött, värken är på sin vanliga nivå men svagheten är iaf borta.

Brukar oftast bara vara 1-3 dgr.

Annons:
Zadeira
2016-01-07 19:07
#1

Låter inte alls orimligt att det beror på din fibro. Jag själv har perioder då jag lider av enorm utmattning och kan sova 15 timmar om dygnet för att jag inte orkar lyfta kroppen ur sängen eller har full kontroll över att kroppen ska göra vad hjärnan säger åt den. Då känner jag mig allmänt svag och ynklig.

Brukar inte få svårt att gå eller så när jag väl är uppe, men just det här att ta sig från liggande eller sittande funkar knappt. Och styrkan ska vi inte prata om är som bortblåst, kan inte öppna petflaskor, lyfta mjölkpaketet eller liknande.

Mia-45
2016-01-07 20:20
#2

Jag har fått en svaghet i mina ben som jag inte haft innan. Men det kommer och går.

Upp till toppen
Annons: