Annons:
Etikettprathörnan
Läst 927 ggr
Mia-45
2016-01-07 10:29

Att skriva för hand

Har ni med fått svårare att skriva för hand?
Jag har alltid skrivit snygg innan. Men nu ser det ut som ett litet barn har skrivit. 
Jag har inte svårt för att skriva pga värken…men det är precis som om händerna lever sitt egna liv. 
Jag får verkligen anstränga mej om jag ska skriva snyggt. 
Har fått skriva om ett papper nu två ggr…
🤔

Annons:
Rita-S
2016-01-07 12:08
#1

Nu har jag väl aldrig riktig klarat få till att skriva snyggt själv.. jag var för upptagen att försöka likna andras skrivstil medan jag gick i skolan i stället för att utveckla min egen stil.. men det är nog så att jag inte skriver lika som jag gjorde innan jag vart riktig sjuk

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Leifsdotra
2016-01-07 13:07
#2

Jag har stora problem med det eftersom jag har en gammal skada i vänsterhanden (är vänsterhänt) och sedan jag fick fibro så är det i händerna det värker värst. Just den typen av grepp som när man håller en penna, och även som när man häller ur en tung kanna t ex är sånt som skär som knivar i vänsterhanden 😢

Rita-S
2016-01-07 13:21
#3

Där sa du nåt Leifsdotra! Nu kan jag peka själv på varför jag inte skriver nåt bra! Jag kan skriva fint en kort stund, men sen blir ansträngningen i musklerna när jag håller om pennan för mycket för handen! Det är då det blir lite som att handen lever sitt eget liv så som Mia säger, som om man inte klarar få handen göra som man vill längre! Iaf för min del.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: