Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1418 ggr
Mia-45
12/30/15, 8:21 PM

Blåmärke eller vad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så började det svida som attans på ena knogen på högerhanden.
Efter en stund så började det framträda som ett blåmärke. Jag vet att jag inte slagit i handen i något. 
Det slutade svida och det gör heller inte ont nu. Men undrar vad det kan vara. Blåmärke eller en propp? För det sved så konstigt en stund.
Eller får ni sånna här av fibron/reumatism?
Skickar med en bild men det syns lite dåligt men ni kanske ser ändå.

Annons:
[Lummer]
1/8/16, 1:29 PM
#1

Jag får såndana "blåmärken" mest på armar och ben. Ibland känns det som ett getingsticks svid innan ibland inte. Ibland känslan och det syns inte. Ffa under fötterna. syns inget alls där bara länns som att trampa på en geting. Har någon form av proppbildning i ytliga vensystemet i benen som ingen dr blir klok på. Inget fel på koaguleringen. Men dom där blåmärkena kommer lite överallt. Har inte någon diagnos på detta .

Rita-S
1/9/16, 12:21 AM
#2

jag får mycket enklare blåmärken nu än jag gjorde innan jag insjuknade på riktig med fibroen. Titt som tätt upptäcker jag eller pojkvännen nåt blått märke jag inte har blekaste hur jag fått. I bland kommer jag på det om jag klurar på det "just ja, jag bultade borti den där" men inte alltid. I bland har jag nog kanske smällt i väggen, sängkanten eller sånt i sömnen och inte vaknat eller jag inte minns jag vaknat av det. Sen har jag även upptäckt det tar längre tid för de att läka bort igen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: