Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 939 ggr
Leifsdotra
2015-12-16 12:46

Hjälp över förväntan!

Jag har haft ont i kroppen och en massa andra symptom på fibromyalgi sedan ca 2 år, det har smugit sig på och blivit värre med tiden. Vissa symptom har jag haft i många år, andra har kommit mer nyligt. Som t ex värken i kroppen. I slutet av augusti träffade jag min nuvarande läkare för första gången och han konstaterade direkt att jag har fibromyalgi, dels hade jag noggrant skrivit upp alla mina symptom och lämnat papperet till hälsocentralen i förväg och dels var jag väldigt öm på de flesta tenderpoints han tryckte på. Fick remiss till sjukgymnast, där jag går ca 1 g/v och får akupunktur för spänningshuvudvärk och spänningar i nacke/axlar. Fick medicin mot RLS utskrivet, D-vitamin eftersom jag låg lågt, och Alvedon 665 mg. Vid återbesök i början av nov blev jag helt sjukskriven, sedan 50% från mitten av nov och från idag jobbar jag 75%. FK har godkänt utan problem, men det låg i och för sig också en stressreaktion bakom som kom lite akut då i nov. Nu har jag också får inbjudan till smärthanteringskurs med start i januari. Väntar på läkarutlåtande för förebyggande sjukpenning, sen får vi se om FK godkänner att jag går på kursen. Hoppas!!

Annons:
Zadeira
2015-12-16 13:28
#1

Grattis!

Jag gick smärthanteringsprogrammet på smärtrehab i Lund nu under oktober-november och hoppas verkligen att du får chansen att gå den sån kurs. Superbra!

Upp till toppen
Annons: