Annons:
Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 1027 ggr
Mia-45
2015-12-11 07:55

Svullnar

Hej på er.

Efter att jag börjat på nytt jobb så har jag nu fått problem med att mina händer ömmar mer än innan och de känns svullna. Har svårt för att böja fingrarna. 
Dessutom svullnar ena foten upp efter en stund när jag går och står. 
Och även när jag sitter. 
Är detta av fibron eller?
Kan det vara så att detta jobbet inte är rätt för mej? Jag vill ju men ska allt börja svullna och göra ondare så vet jag inte. 

Hur hade ni gjort med detta?

Annons:
Aleya
2015-12-11 08:21
#1

Jag har haft problem med att ena foten svullnar. Trodde en gång att jag fått dvt. Men stödstrumpor har varit en hjälp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
2015-12-11 09:20
#2

Både jag och min mor med fibro svullnar upp speciellt på händer och fötter när vi har mycket smärta, gått mycket eller ansträngt oss mycket fysiskt. Jag har aldrig ringar tex eftersom de kan sitta bra på morgonen, men tre timmar senare kan jag inte få av dem. Mamma kan ibland inte komma i sina skor om hon haft en tuff dag.

Jag tycker du ska tänka efter ordentligt kring jobbet. Enligt min åsikt över det jag hört så tycker jag ett tydligt nej, det här är inget jobb som passar dig. Vi med fibro behöver oftast ett jobb som är väldigt varierande och inte så tungt. Du har redan efter bara så få pass fått en massa problem med kroppen som jag skulle säga är varningstecken på att du inte kan jobba med sådant.

Upp till toppen
Annons: