Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1219 ggr
Mia-45
2015-11-11 08:53

Inkörningstid på ny medicin

Har ju börjat plugga samtidigt som jag bytte till ny medicin. Mår inte så bra nu i början av den. 
Igår kändes det som om huden sprack på ett ställe på huvudet. Och det gjorde ont när jag tog på det. Nervsmärta?
Läkaren sa att jag ska ge det en tid för att min kropp ska hinna vänja sej vid den. Och det tänker jag helt klart göra. För själva värken har dämpats. 
Men det känns pinsam att ringa till skolan och vara "sjuk" redan första veckan. Men jag sa att jag bytt medicin och inte mår bra av den nu i början. 
Så jag hoppas de fattar läget. 
Ville bara få ur mej detta. 
Har lite dåligt samvete som jag alltid får när jag är hemma ifrån något.

Annons:
Natasha68
2015-11-11 14:31
#1

Kära Mia! Inte behöver du skämmas! Vad heter din ny medicin?

Kram!🌺

Zadeira
2015-11-11 14:35
#2

Det är inget pinsamt alls med att vara sjuk redan första veckan! Du måste ta hänsyn till dig själv och göra vad som är bra och rätt för dig. Om det nu visar sig att den här medicinen hjälper dig så kommer du ha nytta av det på lång sikt i ditt pluggande! Då kanske du är borta en vecka nu i början men sedan kommer din frånvaro på det stora hela kanske minska eftersom du mår bättre på lång sikt.

Har du berättat varför du tar medicin och vad för sjukdom du har? Då har de säkerligen förståelse och tror inte att du är hemma för att du inte vill plugga.

Mia-45
2015-11-11 15:03
#3

Jag har Pregabalin. 

Nää..jag skrev ett mail om detta och fick ett bra svar tillbaka. Att jag måste må bra och ta hand om mej. Pluggandet hinner jag med ändå. 

Men det är bara mitt egna samvete som gnager..fastän jag VET att jag måste ta hand om mej och min hälsa.

Farwuq
2015-11-22 15:35
#4

Pregabalin=Lyrica. Det har jag käkat i flera år.
😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Natasha68
2015-11-23 08:12
#5

Hur går det Mia med lyrica?

kram

Mia-45
2015-11-23 17:05
#6

Hej Natasha..
Jag mår mycket bättre nu. Vart väl en två veckor som jag mådde skit..men nu så.

Tack för att du frågar.🌺

Annons:
Natasha68
2015-12-04 11:30
#7

Kära Mia! Mycket glad för att du mår bättre! jag skrev här flera gånger om Lyrica. Förre jag fick den kunde jag knappt gå ,,,Var på väg att gå undan.  Nu får jag ta 3 st 25 mg per dagen…men jag försöker att klara mig på 2. Jag har läst att startdos för oss med fibro är 150 mg!!! Men så länge jag har smärtor som jag kan hantera tar jag bara 2 st.  Vilken dos har du per dagen?

Kram!

Mia-45
2015-12-04 11:34
#8

Jag har 75 mg. Bad om en ökning nu när jag ska jobba. Men då sa han att han ville jag skulle ta fler piller per dag istället. 
Han är inte villig att skriva ut högre dos i nuläget.

Farwuq
2015-12-05 13:46
#9

Jag har en Lyrica-dos på 675mg/dag utskrivet, men så mycket tar jag inte.
Jag tar ca hälften.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Natasha68
2015-12-10 17:53
#10

Farwuq! Då har du tur!  jag kämpade hård för att få  öka 50 mg till 75.

Men nu hjälper inte 75 mg heller.  Klarade mig på 75 mg i ca 5 månader,

Nu är det helvete med smärtor igen!

Upp till toppen
Annons: