Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1661 ggr
Mia-45
11/6/15, 7:09 AM

Intyg

Nu är det dags för läkaren som får skriva nya intyg på att jag har fibro, till AF. 
AF vill bara ha ett enkelt där det står vad jag har och vad jag ska undvika i arbetslivet. 
Och läkaren vill skriva ett riktigt intyg. Ett komplett…men detta kostar och AF vill inte betala detta i nuläget. 
Så detta ska bli spännande…hahahah😂😮
Jag tycker med att ett ordentligt, komplett intyg borde skrivas. Men JAG vill inte betala för det då detta kostar över 1000 kr. 

Ska med be om ny medicin idag. Och fråga  varför jag får kissa så mycket. 
Så jag tror att det kommer tas blodprover och annat. Men det gör inget. Är inte spruträdd av mej. 
Jag ska med se om han kan skriva en remiss till Achima Care här i Kalmar. 
Visst..jag ska börja plugga..men jag måste också få hjälp med min smärtproblematik. 

Vill  bara skriva av mej lite. 
Ha en fin dag alla. ❤️

Annons:
Mia-45
11/6/15, 9:47 AM
#1

Nu är jag hemma igen.😃

Glukosprov togs eftersom jag kissar mycket men det var normalt. Urinprov togs och det skickade de på odling då det vart lite förhöjt med vita blodkroppar. 
Intyg skrivs och det kostar lite…tycker AF borde betala detta eftersom de begärt det. 
Fått utskrivet Lyrica med. 
Och han är bara så bra. Han frågar hur jag mår för övrigt. Jag berättar och han ser bekymrad ut. Och så säger han att Vi ska göra så du kommer att må bättre. 😃
Jag blir jätteglad då han säger så. Hur många läkare gör det? 

Vet att det skrivits lite om Lyrica här innan…men ni som tar det, fungerar det?
Och hur mår ni av den medicinen?

Zadeira
11/6/15, 10:04 AM
#2

Har aldrig hört talas om att intyg kostar. Varför skulle det göra det?

Lyrica har jag aldrig provat mot värk. Hoppas att det kan hjälpa dig.

Skönt att du fått kolla upp med kissprov. Verkar inte normalt att du kissar så som du gör. Men vad skönt att läkaren tar dig på allvar och verkar vilja hjälpa dig ordentligt.

Mia-45
11/6/15, 10:22 AM
#3

Nu när jag kollar recepten på Apotea så har läkaren skrivit ut nåt som heter Pregabalin Orion. Är det något inom Lyrica? 

Jo AF kan begära intyg som kostar. Men de får minsann betala detta med då det är de som begärt det.

Zadeira
11/6/15, 11:05 AM
#4

Den aktiva substansen i  Lyrica är Pregabalin, så det brukar vara den billigare varianten man får utskrivet då. Kolla på Fass: http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20040607000717

[LoveUnite]1
11/6/15, 12:05 PM
#5

Om AF begär det borde de betala tycker jag.
Annars borde ett vanligt intyg räcka men jag vet ej om något om det.

Ska själv efter December om jag inte blivit bättre ta upp sådant med min handläggare på AF och min Läkare för jag borde inte arbeta med tunga arbeten med min kropp. Det har 2 andra Läkare sagt till mig själva att jag inte ska göra med en svag rygg och problem med fötter, så jag tycker inte att jag borde ha problem med det från Läkarnas sida att få intyg som förklarar det iaf.

Hoppas medicinen hjälper för dig!

Jag fick Celebra för några veckor sedan och det tog bort den värsta smärtan men jag hade dock känningar ändå, men den hjälpte tillräckligt så jag blev groggy och kunde sova =) Jag har ju dock ingen diagnos… än.

Min mage verkade tåla den medicinen också så det var ett stort +
Men har ej tagit den nu i ca 1 vecka för jag har inte haft så stora problem på nätterna eller när jag ligger ner, försöker undvika ta medicin om jag verkligen inte behöver det. Eftersom jag inte vet vad jag har heller.

Det var dyrt med ett intyg =( de verkar tro att man har mkt pengar som arb-lös och sjuk. Är f#n DYRT att vara sjuk OCH arbetslös!

Mia-45
11/6/15, 7:40 PM
#6

#4 Tack 👍

#5 LoveUnite

Jag bad om ett vanligt intyg men det skulle visst med kosta lite. Och jag tycker AF ska betala detta. 
Fick inte nån medicin idag då den vart slut på Apoteket. Ska hämta den imorrn. 

Ja visst är det dyrt att vara arbetslös eller sjukskriven. 
Jag tänker INTE betala för nåt intyg. Jag har nog med medicinen och sen resorna till plugget jag ska börja på, 

🌺

Annons:
Mia-45
11/8/15, 9:17 AM
#7

Bra medicin detta. 👍
Värken avtar, jag är inte lika ångestfylld som innan, har en lugnare sömn (förrutom detta med kisseriet då). 
Känner mej lite avdomnad i kroppen. Lite seeeeg.
Men ändå på ett skönt vis. 
Har nu bara tagit dessa sedan igår morse så jag får se hur det blir sen. Men hoppas på att värken i rygg och nacke avtar lite. Känns så iallafall.

Upp till toppen
Annons: