Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1871 ggr
[LoveUnite]1
11/4/15, 1:14 PM

Domning och Svaghet

Hmm…
I måndags var jag på gymmet och tränade lite i ca 30 minuter, lätt men för en med värk så är även det som verkar lätt för andra och även mig själv väldigt tungt och utmattande.

Men jag cyklade ca 7 min som uppvärmning.

Jag kände mig bra efter, trött, stel men bra.
På kvällen började jag få ont på höger sida av magen/höften, igår kändes det starkare och började stråla ner mot höger ljumske.

Tänkte att jag kan ha ägglossning men det brukar inte göra såhär ont.
Sedan började träningsvärken i övriga kroppen komma, men som sagt, träningsvärk är en skön värk. Detta vid magen/höften gjorde ONT!

Mot eftermiddagen tidig kväll började det verkligen göra ont, så fort jag rörde mig, var som riktiga hugg i högra magdelen och de strålade även mot bakre rygg alltså precis över höger skinka.

På kvällen var det riktigt hemskt, mitt högra ben (höft till tå) började darra och jag kände mig mkt svag i höger delen av kroppen. Smärtorna var så jag höll på att falla ihop. Jag ringde 1177 för jag tänkte kanske det kan vara blindtarmen.

Men… allt tydde inte på det, hon trodde att det kan vara en nerv i kläm, ev blindtarmen. Jag avvaktade.

Imorse kändes allt bättre men värk fanns kvar. Rastade hunden, mitt högra ben hänger inte riktigt med och är stel samt svag.
Jag åker bil in till simningen (varm vatten bad) Då fick jag ett hugg i magen när jag skulle ur bilen, kämpigt att ta mig till bassängen men tänkte det släpper nog när jag går ner i vattnet.

Istället första steget i bassängen och hela högra benet (höft till tå) kändes nästan bortdomnat, inte helt men nästan. Trött o svag i benet också men inte ont iaf.

Men jag klarade inte av att göra några övningar, några halvt gjorde jag tills jag gav upp, kändes som benet skulle försvinna (kan ej förklara känslan) Jag flöt omkring lite men var tvungen att ta på benet, böja, massera osv så jag kände den fanns kvar.

ÄCKLIGT!

Väl ur bassängen så försvann domnings känslan men svagheten är kvar. Kämpigt att ta mig till bilen o hem.

Det gör inte lika ont men benet känns svagt, stelt och hänger inte riktigt me, en obehaglig känsla.

Har ni varit med om något sådant?
Nerv i kläm?
Eller bara att jag överansträngt mig och sträckt något vid höften/högst upp vid låret?

Blir bara att vila idag, eftersom det ändå är lite bättre idag hoppas jag på att det är borta tills imorgon.

Men har aldrig varit med om något liknande.

Annons:
Mia-45
11/4/15, 2:08 PM
#1

Vännen

Usch vad jobbigt det låter! Lider med dej. 😕
Jag har känt när jag tränat på gymmet att benen domnar bort. 
När jag hade suttit på roddmaskinen i tio minuter så skulle jag stiga upp. Men jag kände knappt benen. Jag fick anstränga mej för att gå och inte trilla ihop. 

Men det med hugg i magen har jag inte känt. 
Hoppas att det är borta tills imorrn. 🌺

[LoveUnite]1
11/4/15, 4:58 PM
#2

Det känns redan bättre.

Måste ha varit att jag överansträngde mig på cykeln. Benet är fortfarande lite stel och värker samt lite svag, men har blivit mildare och nu känner jag träningsvärken mer =)

Hoppas allt det otrevliga är borta tills imorgon.

Ush, tror faktiskt det var cykeln. Ska inte använda den igen, absolut inte värt det. I värsta fall skippar jag uppvärmningen nästa gång. Klämde nog till något så hade jag säkert ägglossning samtidgt så allt kändes värre.

Har bara softat i sängen sedan jag kom tillbaka förutom när jag var ute med hunden.

Har trots allt detta fått tillbaka min aptit, börjar känna hungerkänslor å så nu igen hehe.

Imon ska jag till sjukgymnasten och gå igenom träningsprogrammet o jag ska säga till honom vad som hände så får jag se va han säger.

EsSpecial
11/4/15, 8:04 PM
#3

Jag har varit med om liknande två gånger. Första gången var jag ca 15 år, andra gången var jag 19. Vänstra sidan av kroppen domnade bort totalt, hade inte ont men haltade fram och tappade saker med vänster hand utan att märka det själv. Det höll i sig under flera veckor båda gångerna. Gjorde ett flertal läkarundersökningar första gången det hände. Dem hittade inget specifikt utan trodde att det kunde vara en nerv i kläm. Än idag då jag är 27 år så är funktionen på den vänstra kroppshalvan inte helt återställd. Är mycket svagare i det vänstra benet. Det verkar vara nåt jag får leva med.

Minimeea
11/5/15, 10:04 PM
#4

Inte riktigt lika illa men jag har fått riktiga hugg i vänster sida av magen när jag testade på att jogga för några veckor sedan. 4 tillfällen joggade jag och fick hugg efter bara några meter varje gång. Sista gången så gick det över i sjukt starka nervryckningar som höll i sig i 4 dagar :/ Vette tusan vad det var :/ Men att jag domnar i benen händer ofta + svag. Ibland får jag koncentrera mig för att lyfta benen för annars snubblar jag :( Gotfriedskliniken känner inte igen detta men vi ska utreda det :D Hoppas du mår bättre! :)

[LoveUnite]1
11/5/15, 10:54 PM
#5

#4 ush det lät inte trevligt =(

Det är bättre nu men känner av lite små knip höger sida på buken vid höft höjden, mellan navel och höft typ. Men benet är starkare idag =)

Jag tror cyklingen gjorde att detta hände, ev nån nerv som kom i kläm, vet ej men misstänker det. Otroligt smärtsamt och obehagligt =(

Så nästa gång ska jag använda crosstrainer istället för cykeln som uppvärmning och händer detta igen så kommer jag kontakta läkare ang det.

Domningar + svaghet och obehagkänsla i hela benet är inte normalt… inte de intensiva smärtorna och huggen i buken heller för den delen.

Mia-45
11/6/15, 7:12 AM
#6

När jag tänker efter så har jag med sk hugg i sidan. I högersidan. 
Det kan komma bara av att jag sitter i soffan eller är ute och går. 
Inte ofta men det har hänt. 

Crosstrainer kan jag inte använda. Hade en sådan hemma men jag fick så ont i benet och skinkan…så cykla är bättre för mej. 

Ha en fin dag❤️

Annons:
Natasha68
11/8/15, 10:54 AM
#7

Jag upplever ofta när jag går att benen är tunga, eller liksom följer inte med resten av kroppen. 

Kram!

[LoveUnite]1
11/9/15, 11:59 AM
#8

Nu är jag hemma efter 40 minuter på gymmet. Värken började redan inatt så på träningen blev det jätte jobbigt, har nu jätte ont i ryggen, tagit mina tabletter så får hoppas det hjälper lite.

Tog crosstrainern istället för cykeln idag, får se vad som händer med benen imorgon, hehe.

Aja, va duktig som drog mig till gymmet iaf =)

Farwuq
11/22/15, 3:39 PM
#9

Jag känner igen många av era symptom från min egen sjuka, jag hoppas ni har gått igenom ordentliga undersökningar när det gäller nervsystemet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[LoveUnite]1
11/22/15, 5:36 PM
#10

Jag är under utredning. Om remutologen ej hittar något hoppas jag nästa är neurolog eller liknande.

Farwuq
11/22/15, 6:16 PM
#11

Glöm inte att man kan ha två sjukdomar.  Bara för man är reumatiker så utesluter - vad jag vet - det inte att man har t.ex. MS också.

Väldigt tragisk, men så kan det vara.

Dessa tester här nedan har jag gått igenom för att få diagnos.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Magnetisk_resonanstomografi https://sv.wikipedia.org/wiki/Lumbalpunktion

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: