Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 2752 ggr
Mia-45
10/18/15, 6:00 PM

Börjat med medicin igen

Nu har jag återupptagit min medicin.
Haft så ont i kroppen nu ett tag igen att jag ska testa och se om det blir bättre. Även med biverkningarna jag fick innan av denna. 
Ska till läkaren den 6/11 så då är det ju bra att se om jag ska byta medicin eller inte. 
Nån som har erfarenhet av Gabapentin?

Annons:
Mia-45
10/19/15, 10:47 AM
#1

Herrejösses…vad groggy man blir på dessa.
Hoppas att det är övergående.

🥳

Mia-45
10/21/15, 3:58 PM
#2

Avslutade min medicinering igårkväll. 😕
Mådde inte alls bra av de. Kände mej påverkad🤦‍♂️, mådde illa och sov jättedåligt och med värre ångest än utan. 

Vad äter ni andra och hur funkar det?

[LoveUnite]1
10/21/15, 5:00 PM
#3

Jag har bara fått vanliga anti inflammatoriska som ipren, pronaxen, naproxen mylan och nu senast diklofenak.

Jag får biverkningar av alla (har ej testat diklofenak än).

Uppblåst mage, magkatarr, magkramp, diarre, våldsamma smärtsamma diarre attacker, dåsighet, gaser.

Jag har tagit detta i 10 månader med lite pauser emellan, nu är min mage så i obalans att jag vägrar ta till jag blivit frisk i magen och varit frisk i magen en period.

Zadeira
10/21/15, 7:49 PM
#4

Mia, min tanke var att du inte gav dem en särskilt lång tid på sig. Många biverkningar lättar ju efter nån vecka. Men jag förstår om du inte orkar stå ut med biverkningarna så länge. Då får man liksom väga det mot varandra.

Jag har oturen att inte ha fått prova något regelbundet mot min smärta. Vet ju många som provat både saroten och gabapentin och blivit hjälpta med den värsta smärtan. Själv fick jag prova Cymbalta en period men det hände inte ett dugg mer än att jag vid högsta dosen blev hård i magen.

Numera har jag enbart Treo Comp vid de värsta smärttopparna och när jag får mina kostokondrit-anfall. Det är ju ingen medicin man vill äta regelbundet. Biverkningarna av den för jag bara om jag ätit dåligt och är då att jag blir lite lullig (typ hög) och kan vid enstaka gånger få lite magknip.

Mia-45
10/21/15, 8:16 PM
#5

Zadeira

Jag fick även dessa biverkningar av den när jag tog den förra gången. Och då tog jag den i flera månader. Fick UVI av den till slut och kunde inte sova på natten. 
Började kissa mycket mer av den igen.
Smärtan gav med sej…inte fullt ut men så det är uthärdligt iallafall. 
Men ska man ha dessa biverkningar så tar jag hellre smärta. 
Som att välja mellan pest och kolera.

LoveUnite 

Ja det värsta är att magen inte tål allt.

Zadeira
10/21/15, 8:18 PM
#6

Ja men då förstår jag att du inte står ut och att du redan har provat att ge biverkningarna en chans att ebba ut! Ibland är det tyvärr lite så i världen med kronisk smärta. Man får liksom välja lite vilken "skit" man ska dras med, vilka problem som är mest uthärdliga!

Du har inte provat någon annan anti-depp som Saroten eller Cymbalta mot din värk?

Annons:
Leramani
10/21/15, 8:22 PM
#7

Prova CBD som är starkt anti-inflammatoriskt.

De Lapsus Resurgam

[VSK]
10/23/15, 2:06 AM
#8

Mia, jag har Gabapentin Actavis 400 mg som jag skall ta 3 ggr om dagen. Första två månaderna hjälpte den bra, men sen så tvärslutade den att funka. Jag skulle gå upp på dubbla dosen men då blev jag illamående av medicinen och slutade tvärt istället.

Att man skulle bli groggy på den va nåt nytt för mig. 

Just idag så tog jag faktiskt Gabapentin och Orudis Retard 200 mg för nu börjar kylan ställa till det. Kunde knappt gå idag. Får se ur det är imorgon. Gabapentin behöver ju några dagar för att ge effekt enligt mig.

Mia-45
10/23/15, 6:44 AM
#9

VSK…yrsel är en av biverkningarna. Blev detta och kände mej därmed helt groggy. 
Så nej tack till Gabapentin. 

🌺

[VSK]
10/23/15, 6:46 AM
#10

#9

Okej, då är jag med. Alla är ju olika känsliga så klart. 

Tog du medicinen på tom mage?

Mia-45
10/23/15, 9:35 AM
#11

#10

Nej..jag hade ätit innan. Är alltid noga med detta.

Hallengren
10/23/15, 11:54 AM
#12

jagh ar själv fått börja med medecinering igen, då jag tar, Orudis retard 200mg , naproxen orifarm 500mg, och panodil, och när inget annat funkar så får jag ta Norspan plåster. och enda jag får biverkningar av är plåsterna, man blir seg i huvet och magen blir lite knas.

[VSK]
10/23/15, 12:37 PM
#13

#11

Mia, jag då är det nog som så att du påverkas av biverkningarna. Bra iaf att du tänkt på det där med mat och magen 👍

Annons:
Natasha68
10/25/15, 9:10 AM
#14

Hej kära Mia! jag är i 6 månader på Lyrica ( pregabalin) 25 mg från 1 till 3 tabletter per dagen ( mot ångest och värk) .Plus antidep. som jag tog tidigare i många år. Cipralex, plus ångestdämpande Xanor. 

När jag startade med Lyrica var jag också groggy ,,,i ett par dagar, sedan försvann det.  Klarar mig nu på 2 st. dagligen. Det är mkt låg dos. Som jag läste för fibromyalgi patienter rekommenderas 150 mg !!! som start dos.

Men jag vill inte. och inte min läkare . Hoppas att du finner "din" medicin.

Kram !!!!!!!!

Upp till toppen
Annons: