Behandling och medicin

Börjat med medicin igen

2015-10-18 18:00 #0 av: Mia-45

Nu har jag återupptagit min medicin.
Haft så ont i kroppen nu ett tag igen att jag ska testa och se om det blir bättre. Även med biverkningarna jag fick innan av denna. 
Ska till läkaren den 6/11 så då är det ju bra att se om jag ska byta medicin eller inte. 
Nån som har erfarenhet av Gabapentin?

Anmäl
2015-10-19 10:47 #1 av: Mia-45

Herrejösses...vad groggy man blir på dessa.
Hoppas att det är övergående.

Partajar

Anmäl
2015-10-21 15:58 #2 av: Mia-45

Avslutade min medicinering igårkväll. Ledsen
Mådde inte alls bra av de. Kände mej påverkadYrar, mådde illa och sov jättedåligt och med värre ångest än utan. 

Vad äter ni andra och hur funkar det?

Anmäl
2015-10-21 17:00 #3 av: [LoveUnite]1

Jag har bara fått vanliga anti inflammatoriska som ipren, pronaxen, naproxen mylan och nu senast diklofenak.

Jag får biverkningar av alla (har ej testat diklofenak än).

Uppblåst mage, magkatarr, magkramp, diarre, våldsamma smärtsamma diarre attacker, dåsighet, gaser.

Jag har tagit detta i 10 månader med lite pauser emellan, nu är min mage så i obalans att jag vägrar ta till jag blivit frisk i magen och varit frisk i magen en period.

Anmäl
2015-10-21 19:49 #4 av: Zadeira

Mia, min tanke var att du inte gav dem en särskilt lång tid på sig. Många biverkningar lättar ju efter nån vecka. Men jag förstår om du inte orkar stå ut med biverkningarna så länge. Då får man liksom väga det mot varandra.

Jag har oturen att inte ha fått prova något regelbundet mot min smärta. Vet ju många som provat både saroten och gabapentin och blivit hjälpta med den värsta smärtan. Själv fick jag prova Cymbalta en period men det hände inte ett dugg mer än att jag vid högsta dosen blev hård i magen.

Numera har jag enbart Treo Comp vid de värsta smärttopparna och när jag får mina kostokondrit-anfall. Det är ju ingen medicin man vill äta regelbundet. Biverkningarna av den för jag bara om jag ätit dåligt och är då att jag blir lite lullig (typ hög) och kan vid enstaka gånger få lite magknip.


Anmäl
2015-10-21 20:16 #5 av: Mia-45

Zadeira

Jag fick även dessa biverkningar av den när jag tog den förra gången. Och då tog jag den i flera månader. Fick UVI av den till slut och kunde inte sova på natten. 
Började kissa mycket mer av den igen.
Smärtan gav med sej...inte fullt ut men så det är uthärdligt iallafall. 
Men ska man ha dessa biverkningar så tar jag hellre smärta. 
Som att välja mellan pest och kolera.

LoveUnite 

Ja det värsta är att magen inte tål allt. 

Anmäl
2015-10-21 20:18 #6 av: Zadeira

Ja men då förstår jag att du inte står ut och att du redan har provat att ge biverkningarna en chans att ebba ut! Ibland är det tyvärr lite så i världen med kronisk smärta. Man får liksom välja lite vilken "skit" man ska dras med, vilka problem som är mest uthärdliga!

Du har inte provat någon annan anti-depp som Saroten eller Cymbalta mot din värk?


Anmäl
2015-10-21 20:22 #7 av: Leramani

Prova CBD som är starkt anti-inflammatoriskt.

Anmäl
2015-10-23 02:06 #8 av: VSK

Mia, jag har Gabapentin Actavis 400 mg som jag skall ta 3 ggr om dagen. Första två månaderna hjälpte den bra, men sen så tvärslutade den att funka. Jag skulle gå upp på dubbla dosen men då blev jag illamående av medicinen och slutade tvärt istället.

Att man skulle bli groggy på den va nåt nytt för mig. 

Just idag så tog jag faktiskt Gabapentin och Orudis Retard 200 mg för nu börjar kylan ställa till det. Kunde knappt gå idag. Får se ur det är imorgon. Gabapentin behöver ju några dagar för att ge effekt enligt mig.

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-10-23 06:44 #9 av: Mia-45

VSK...yrsel är en av biverkningarna. Blev detta och kände mej därmed helt groggy. 
Så nej tack till Gabapentin. 

Blomma

Anmäl
2015-10-23 06:46 #10 av: VSK

#9

Okej, då är jag med. Alla är ju olika känsliga så klart. 

Tog du medicinen på tom mage?

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-10-23 09:35 #11 av: Mia-45

#10

Nej..jag hade ätit innan. Är alltid noga med detta. 

Anmäl
2015-10-23 11:54 #12 av: Hallengren

jagh ar själv fått börja med medecinering igen, då jag tar, Orudis retard 200mg , naproxen orifarm 500mg, och panodil, och när inget annat funkar så får jag ta Norspan plåster. och enda jag får biverkningar av är plåsterna, man blir seg i huvet och magen blir lite knas.

Anmäl
2015-10-23 12:37 #13 av: VSK

#11

Mia, jag då är det nog som så att du påverkas av biverkningarna. Bra iaf att du tänkt på det där med mat och magen Tummen upp

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.