Annons:
Etikettprathörnan
Läst 2009 ggr
Mia-45
2015-10-12 19:41

Handläggare på AF

Har bytt handläggare på AF och jag måste säga: J..la kärring (ursäkta språket)
Men hon är hemsk och jag får bara ondare av min värk. 
Orkar inte berätta allt här men en del: 

Jag har eventuellt jobb på G…väntar bara på ett svar. 
Innan nämnde jag nåt om att plugga tex inom det administrativa. Eller att gå på coaching. 
Min handläggare rev igång med att kolla AMS-utb. och hittade en som går emot ekonomi som löner och bokföring. Och jag HATAR siffror!! 
Hon bestämde att jag skulle åka in till Kalmar på ett studiebesök på skolan. 
Men nu mailar jag henne om att jag väntar svar på jobbet och att jag hellre gå på coaching än pluggar nåt jag egentligen inte vill. Bara för att HON bestämt detta. 
Men si det gick inte! Jag är tvungen att åka på studiebesöket. 
Och får jag inte jobbet så blir det utbildning. Har jag inget val själv i detta???
Kan de tvinga en till att gå en AMS-utbildning???

Jag är nu rädd att jag inte klarar av att plugga 100% och även söka jobb samtidigt. Ni vet, hjärntröttheten. Men hon lyssnar inte.

På ren jäkelskap ska jag OM jag får reda på om jag får jobbet innan studiebesöket, så ska jag åka in och göra det och säga detta till henne på skolan. Att jag i stort sett blev tvingad.

Jag frågade om hon kunde pusha på de med att ge mej svar på jobbet. Men si det gick inte!!😎 Eftersom hon typ inte hade hört att de sökt folk. 

Men man kan faktiskt göra spontan-ansökan och har man tur får man napp. 

Usch…ska man behöva brottas med detta nu med???😕

Annons:
Zadeira
2015-10-12 20:58
#1

Om jag inte minns helt fel, vilket jag mycket väl kan göra, så kan de tvinga dig till att gå kurs, utbildning eller liknande om det är så att du inte har någon annan sysselsättning. Så får du jobbet innan så kan de inte tvinga dig till att välja deras alternativ. Får du däremot inte jobbet så måste du rätta dig efter dem.

Det som ofta är tråkigt med en handläggare som inte lyssnar och tvingar en till saker man inte klarar av är att man liksom måste köra på till man kollapsar om man vill ha någon som helst hjälp från FK. De sätter reglerna, hur dumma och tramsiga och löjliga de än är. Det fåniga är att sen upptäcker de att man inte alls kan köra på i det tempot de bett en om men det förändrar inte deras inställning till en.

Min nuvarande handläggare är väldigt trevlig att prata med och ringer ofta upp direkt när man vill nå henne. Tyvärr är hon också väldigt mycket så att allt ska göras enligt böckerna! Jag skulle förnya min ansökan om aktivitetsersättning och det räckte inte med intyg från min huvudläkare på VC, mina två utredning och diagnosticeringar från smärtenheten eller intyg från läkare där. Eftersom jag är skriven hos min psykiater på en annan klinik MÅSTE hon begära intyg från honom också. För hon "måste" ha alla mina registrerade vårdgivares intyg.. Den gubbjävel ska vi dock inte prata om, han är helt dum i huvudet och lite till så så fort jag fått intyget från honom om en månad ska jag be honom ta sig i röven och aldrig gå dit mer.

Mia-45
2015-10-12 21:16
#2

Zadeira

Jag fick välja mellan två sysselsättningar. Antingen plugga på en AMS-utb eller gå på coaching. Och när jag nu då tänkt till så kan jag tydligen inte ändra mej. Men då kan hon tydligen tvinga mej att plugga detta?? 
Hoppas jag nu får jobbet då…eller så har jag en annan plan på G. 
Att be min läkare skriva en remiss till Achima Care. Då blir jag sjukskriven under tiden den kursen är….hahahahha….Lång näsa åt handläggaren. 😂😈

Hhahahaha😂….det är rätta takter det! Vissa ska man bara be att de ska dra dit pepparn växer. Och hoppas på att man slipper de igen. 

Jag måste också in med nya intyg nu för jag är tydligen ut-kodad, enligt min handläggare. Men mina bägge andra sa att jag inte behövde detta eftersom de andra var så tydliga.
suck…😴.varför får man alltid byta till det sämre? För att de handläggarna har mindre att göra kanske då folk flyr från de.

Zadeira
2015-10-12 21:33
#3

Mia, jag vet faktiskt inte hur det är då om du från början fick välja… Det är klurigt det där med regler och grejer. Vet inte heller vart man vänder sig för att få mer hjälp med sånt.

Hahaha, så är det säkert. Ingen vill ha de handläggarna så när man då måste byta så är det de som är lediga.. Varför fick du byta handläggare?

Mia-45
2015-10-13 08:42
#4

#3

Nä jag vet inte heller egentligen. Men det var valbart från början. Då måste jag väl innan allt bestämts, kunna få ändra på mej. 🤔

Jag fick byta för jag gick in i Jobb och utvecklingsgarantin. 
Men nu verkar det som om alla handläggare får ta hand om de som är kodade. Innan var det speciella handläggare som hade de folket. Värdelöst för en del begriper inte vad man har för sjukdom eller hinder.

Mia-45
2015-10-14 10:27
#5

Hhahahah…jag blir galen.

Hittade inte till den där utbildningen igår som jag skulle gå på studiebesök på. 
Handläggaren sade att det skulle ligga i en byggnad som jag visste om. Trodde på henne och kollade därmed inte på nätet vart det låg. 
När jag kom dit så fanns det inget där pga ombyggnation. 
Öhhhhh???
Jag körde på gatan upp och ner i en halvtimme, ringde handläggaren men hon vart upptagen, hade inget nummer till den jag skulle till heller. Och inget gatunummer.

Hur enkelt blev detta????
Risken finns nu att hon kastar ut mej så jag inte får nån ersättning. Men jag tycker detta är hennes fel då jag fick fel information. 
Jag orkar inte med detta strul. 
Nu har jag huvudvärk och ondare i kroppen.
Ska detta fortsätta så får jag ta och gå till min läkare och be han sjukskriva mej.

Zadeira
2015-10-14 13:29
#6

Men vad typiskt! Risken finns ju att hon kommer skylla på dig och säga att du skulle kollat upp noga var det var och säga att det är ditt ansvar. Men man kan ju tycka att hon borde ha koll.

Annons:
Mia-45
2015-10-14 16:40
#7

Tja…loppet är ju inte kört för det. Intagningar sker varje måndag då det är individuellt. På pluggandet alltså. 
Så förhoppningsvis så stänger hon inte av mej. Men jag kommer ju inte bara ta det isåfall. Utan då kommer jag tala om ett och annat för henne. 
Att som handläggare borde de ha mer koll, som du säger Zadeira. 
Får se på fredag eller imorrn.

Upp till toppen
Annons: