Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 2260 ggr
Natasha68
10/4/15, 10:33 AM

Hur ser en vanlig dag hos er?

Jag arbetar inte…och mina dagar liknar varandra, Diskar, städar…sover kanske 2 timmar, promenad 2 km, läser i sängen. Sover,

Små avvikelser är måndagar--köper mat och går till Yoga., 

Tristess …

ps.,,..sitter ibland 5 timmar på förmiddagar vid dator,

Nyfiken vad gör ni under en vanlig dag?

Annons:
Mia-45
10/4/15, 12:47 PM
#1

Oj…det är ganska olika. 

Men sitter vid datorn på morgonen med morgonkaffet och söker jobb.
Brukar ta det lugnt på förmiddagarna. 
Sen brukar jag hjälpa min morbror två dagar per vecka och ibland mer. 
Brukar ta en tupplur på eftermiddagen om jag är trött. 
Söker ännu mer jobb på eftermiddagen och spelar lite spel på datorn. 
Umgås lite med sonen ibland.
Jobba i receptionen på gymmet torsdagskvällar och även nån helg. 

Måndagar och fredagar är mina lugna dagar. Då händer inte så mycket. 
Brukar då ta hand om mitt hem.

Natasha68
10/6/15, 12:18 PM
#2

Tack Mia! Då ser din dag  ändå mycket mer bättre än min)).

Fast vi båda sitter vid dator på morgonen och dricker kaffe))

Kramar!🌺

Mia-45
10/6/15, 12:54 PM
#3

Hahahha..ja det är en avkoppling för mej..och en bra start på dagen..och gärna ett bra avslut på kvällen. 
Har jag inte så mycket annat att göra så blir det några timmar här. 

Kram🌺

Leifsdotra
10/7/15, 8:22 AM
#4

Jag jobbar heltid och har 2 barn, 10 & 15 år. Vi bor på gård på landet med flera djur, så det är full rulle hela dagarna! Lite för full rulle vissa dagar…

[LoveUnite]1
10/7/15, 2:04 PM
#5

Vaknar - promenad med hunden - frukost + dator, jag är en data nörd så spenderar nästan hela dygnet vid datorn med diversa saker om jag inte ska träffa en vän, åka till mamma eller har ärenden runt stan.

Det e typ min dag, som arb-lös.

Kan vila någon gång vid middag/lunch, promenaden brukar ta all min energi, jupp, men om det inte fungerar att sova är det datorn.

Onsdagar tränining i sim, någon dag i v försöker jag ta min hund t skogen så vi är ute i naturen lite också =)

Sedan har jag 2-3 dagar i veckan som jag dedikerar till lite städning.

Det är en normal vecka för mig nu för tiden.

Zadeira
10/7/15, 6:44 PM
#6

Jag har precis denna veckan påbörjat ett 5-veckors smärthanteringsprogram på Smärtrehab i Lund. Min vardag vändes helt upp och ner. Från att ha varit sjukskriven på heltid till att gå smärtkurs på drygt 6 timmar varje dag är verkligen att bryta rutiner.

Förut sov jag till 08, gick och hämtade daghunden, satt vid datorn, var ute på lunchrunda med hunden, sov middag, handlade eller fixade lite hemma, lämnade hunden, gjorde middag och på kvällarna ägnade jag mig åt antingen dator, TV eller hobby som smyckestillverkning.

Nu går jag upp tidigt och  äter frukost, gör mig i ordning och sticker till Smärtrehabkursen. 09.00-15.00 (ca) dag på smärtrehab. Föreläsningar, läkarbesök, sjukgymnastik, arbetsterapi, psykologbesök osv. Fullt upp hela tiden både mentalt och psykiskt. Dator och TV på eftermiddag eller kväll. Somnar sjukt tidigt nu så jag känner inte att jag har så mycket tid till annat.

Städning, tvättning osv sprider jag ut under veckan och försöker att inte samla för mycket på hög för då "måste" jag göra allt på en gång för att känna mig nöjd med städningen.

Annons:
Natasha68
10/11/15, 6:02 PM
#7

Tack kära vänner! Det som är gemensamt för oss ..är dator)) 

Men det är tyvärr för mig i alla fall en möjlighet för att inte känna mig helt isolerad. Dem av er som jobbar säkert  tillbringar mindre tid vid dator.

Kram!🌺

Zadeira
10/11/15, 10:11 PM
#8

Ja Natasha, datorn är nog så viktig för de flesta människor i dagens läge, sjuka eller ej, men för oss med olika problematik som gör att man kanske inte kan ha samma sociala liv som förut är det ett himla bra hjälpmedel att inte hamna i isolering.

Fillifjonkan60
10/17/15, 1:30 PM
#9

Jag sitter också vid datorn ganska mycket och måndagar har jag gjort till städdagar, men annars är det för det mesta riktigt trist att gå hemma.

Väntar på besked om sjukersättning, eftersom efter min senaste arbetsträning (har a-tränat till och från sedan 2007) så hade jag möte med af och FK och dom tyckte jag skulle söka sjukersättning på 100%. Vill egentligen jobba 50% men dom tyckte inte att jag ens skulle göra det.

Tycker det är sk*ttrist att bara gå hemma, får nästan lite panik ibland.

(Jag har fibro och artros i tumbasarna, stortårna och två ställen i nedre ryggen.)


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Upp till toppen
Annons: