Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1423 ggr
Mia-45
10/1/15, 3:31 PM

Så trött på folk!

Blir ni detta ibland? *Trött på folk i allmänhet??
Jag är detta nu och jag bara känner för att stänga mej inne och låsa dörren. Att folk lämnar mej i fred!!
Har vart mycket nu ett tag. Värken håller sej i schack tycker jag men jag är trött. 
Känns som om jag har jättenära till att ta till lipen och det har jag inte i vanliga fall. 

Det känns extra jobbigt just nu med när jag bad om hjälp om någon annan kunde ta mitt pass i receptionen på gymmet. Men INGEN vill/kan. Jag däremot har hjälpt flera innan men får ingen hjälp tillbaka när jag behöver den. 😕
Sen att min granne längst upp bara traskar in här när jag inte öppnar dörren. 
Det har varit VVS:are här idag och fixat med våra element som inte funkat på 4 år..hahaha…De skulle även kolla hennes. 
När jag sitter här och pratar med min mamma i telefon så hör jag långt borta nån som säger "Mia". 
Men jag trodde jag hörde fel….
Sen bara hör jag mitt namn högre och jag går ut i köket…då står min granne där. Bara liksom traskat in!!! 😮
Öhhhh…..vart är integriteten för andra där??? Och hon gapade om VVS:aren vart han var…Inte 17 visste jag det!
Efter två timmar så kommer hon igen men denna gången väntar hon tills jag öppnar dörren. 

Jag blir så trött på en del folk!😴
har ni med sånna perioder?

Annons:
Zadeira
10/1/15, 3:50 PM
#1

Jag har perioder då jag verkligen nästan får utbrott på människor dagligen omkring för att jag tycker de är så ignoranta, själviska, dumma eller liknande. Man blir trött på folk som inte visar samma respekt som man själv gör. Man behöver inte tycka om allt och alla men ibland tycks världens alla idioter samlas på samma ställe.

Senast idag pratade jag med min psykolog om att jag varit på en föreläsning (obligatorisk på smärtrehab) om kost hos en kvinna som var helt dum i huvudet. Jag kände mig väldigt påhoppad av denna kvinna och anklagad, trots att jag med ätstörningar troligen visste nästan mer än henne om kostråd och vad som är bra eller inte att äta. Min psykolog berättade att under hennes utbildning hade de en lärare som var så sjukt uppblåst och narcissistisk  att hon inte kunde sitta på hans lektioner utan att bli fly förbannad och sedan vara det resten av dagen. Till slut hade hon hittat på ett smeknamn, Ballongen, och under varje lektion så satt hon och verkligen studerade han skläder i detalj för att kunna hålla sig lugn.

Jag tror att när man hamnar i perioder då man helt enkelt tröttnar på människor så måste man dra sig undan så mycket man kan. Man måste ge sig den pausen från människor. De människor man tvingas och måste umgås med eller möta får man hitta såna små strategier för att inte man själv ska smälla av. Men pausa från omgivningen säger jag bara!

Det finns en anledning till att jag och min pojkvän sen 4 år är särbo fortfarande. Jag behöver ensamtid flera gånger i veckan. Behöver kunna dra mig undan helt och sitta ensam en kväll och bara återhämta mig.

Mia-45
10/1/15, 4:04 PM
#2

Ja du jösses Zadeira. 😎
Känner igen det där att en del tror det vet mer än alla andra. Att de liksom ska övertyga en om att deras sätt är bäst. Men det är kanske för de det ja. Alla är vi olika och det som funkar på henne kanske inte funkar på en annan. 
Har svårt för sånna jag med. 

Nu är jag då tvungen att ta mitt 2-timmarspass i receptionen fast jag egentligen inte pallar. Där måste man verkligen visa upp sin trevliga sida. Och det är SVÅRT när man är inne i en period som liknar i stort sett risken för vulkanutbrott. 
Det räcker med att man är inne i en affär och ska handla. Om någon inte flyttar på sej fastän de ser att man vill fram. 🤔💣

Jag får ta en sån helg…utan människor. Men jag är säker på att det kommer skita sej.

Rita-S
10/1/15, 4:18 PM
#3

regel nummer ett: Lås dörren ;) 
nej men allvarligt, jag hade blivit skogstokig om nån granne bara gått inn i mitt hem utan att ringa på och vänta tills det öppnar. Nu håller jag iof dörren låst då jag inte riktig litar på folk

Men absolut blir jag himla trött på folk överlag i bland. Jag känner det som jag blir mer och mer asocial, men jag tror heller det är att jag har så mycket skit i livet med fibroen så jag bryr mig inte med skit från folk runtom och väljer att avstå från kontakt med idioter och skit. Det är helt mitt val vem jag vill umgås med helt enkelt ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zadeira
10/1/15, 4:31 PM
#4

#2, Jag förstår att du känner att du måste ta passet, men när man har fibro finns inga måsten! Tänk på dig själv och glöm inte bort att DU ska orka och må bra, andra får sköta sitt.

Mia-45
10/2/15, 9:26 AM
#5

Passet gick bra igår och det var nog bra att jag vart lite "arg" igår. Fick säga till en som spelade mycket högt på gymmet så folk reagerade. 😡
Idag har jag ont i hela kroppen…svårt att röra mej. Kan denna trötthet på folk vart en liten "varning" om att värken var på G???  
För jag har inte haft så mycket värk nu på nån vecka. 

Idag ska jag inte göra så mycket…bara vara och ladda batterierna. 😃

Natasha68
10/2/15, 6:41 PM
#6

Mia! Jag upplever att jag är mkt mera känslig  mest bara på min familj. Till ex. min dotter,som är 18 år och bor hemma sa inte Hej till mig..Jag blev så arg!!! Sedan åkte hon till vänner och jag var i 2 dagar deppad…tänkte på vad är det för fel på min dotter,,,osv..hade igen suicidtankar. Men även när jag storhandlar 1 g/ v,,,så åker jag ditt kl.9.00 för att inte utsätta mig för stress,   Var för några dagar sedan på HM och blev lätt knuffat av en kvinna…Var på väg till att skälla ut henne och knuffa tillbaka. !!! jag var inte så före fibro…Lärde mig ju i KBT…behärska mina impulser (jag hade en stört impulskontroll ) ,,det hjälpte. Men  från jag fick fibro…ofta känner jag inte igen mig själv! Jag överreagerar  ofta! 

Små saker kan göra mig förbannad,!!!

Angående människor..eller behov att ha kontakt..Jag sitter ju hemma. Jobbar inte, Och har endast 1 riktig väninna och 2 kompisar ,..Tycker att jag alltid mår bättre efter kontakt med dem! men det är klart att du har kontakt po Gym med många människor..och då vill du ibland vara i ro ..

Kram! Trevlig helg!

Annons:
Upp till toppen
Annons: