Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1063 ggr
Natasha68
9/24/15, 5:30 PM

TRÖTTHET ELLER/ OCH SMÄRTA?

Kära vänner! Jag upptäckte en intressant grej med mig..när jag har mycket smärta, då är jag inte trött och nu när jag nästan inte har ont i 7 dagar --måste jag sova 2-3 timmar varje eftermiddag …och om jag gå ut …känns det som att jag somnar gående.

Brukar ni ha dem 2 symptom samtidigt eller som jag?

Tacksam för alla svar!

Annons:
Mia-45
9/24/15, 5:34 PM
#1

Jag har alltid de två symtomen ihop. Jag blir grymt trött av min smärta. 😴

Zadeira
9/24/15, 5:51 PM
#2

Jag personligen är alltid trött, oavsett smärta eller inte. Har börjat drabbas av konstiga "anfall" då jag kan stå rakt upp och ner och somna. Senast på en Metallica-konsert. Vet inte om det har med fibron att göra eller annat.

I ditt fall kan jag tänka mig att när du har mycket smärta går kroppen på högvarv och jobbar mycket med smärtan, och du är inte lika trött. När du sen har mindre ont slappnar kroppen av och tröttheten slår på eftersom kroppen faktiskt kan slkappna av på ett annat sätt än vid mycket smärta.

Värk och smärta kan ju påverka sömnen väldigt olika, en del sover för lite, andra för mycket. Många har perioder som går upp och ner med sömnen. Jag är som sagt alltid trött, oavsett smärtnivå eller aktivitetsnivå.

Mia-45
9/24/15, 5:55 PM
#3

Zadeira

Somna på en Metallica-konsert?😮 hahah..förlåt om jag skrattar men jag har själv vart på en Metallica-konsert så jag vet hur det är. Somnar man där…ja då ÄR man trött..😴

Kram

Zadeira
9/24/15, 5:59 PM
#4

Mia, ja du kan ju tro att jag både skämdes och blev förvånad. Det är liksom sånt som stupfulla personer gör. Jag var helt nykter och hade dessutom sovit gott natten innan. Men jag är ganska övertygad om att det beror på fibron, att man liksom får stunder då hela systemet bara stänger ner helt.

Mia-45
9/24/15, 6:10 PM
#5

Ja jag tror med att det är så. 
Som en av- och påknapp ungefär. Och det kan man inte styra över. 
🌺

[JeanetteK]
9/24/15, 7:07 PM
#6

Jag är dödströtta i samband med värk. Betydligt piggare när jag har bra dagar.

Annons:
Natasha68
9/25/15, 8:40 AM
#7

Tack för svar !!!! Kram till alla!!!!

Upp till toppen
Annons: