Annons:
Etikettsmärta-anhöriga
Läst 1499 ggr
[LoveUnite]1
2015-09-10 11:30

Uttorkad Kota - Frisk?

Idag fick jag beskedet ang MR röntgen, fattar ingenting.

En uttorkad ländryggskota med någonting vänster sida.
Förlåt men minns inte termerna han använde.
Han sa jag var frisk i ryggen, inget diskbråck och inga nerver i kläm.

Jag frågade men ger inte det smärta då?
Han svarade nej.
Bästa hjälpen jag kan få är via sjukgymnasten.

Jag fråga kan det inte vara ledvärk då?
Han svarade, det kan vara många saker men om vi tittar på blodproverna som togs i Juli (endast snabb sänka, lever och njurar) såg allt fint ut, inga tecken på inflammation i kroppen.

Mhm…
Tack för det!

Jag börjar bli väldigt trött på detta!
Personligen tycker jag en uttorkad kota låter smärtsamt och det är ju precis där mina problem sitter, så jag fattar inte hur det inte skulle kunna vara iaf EN orsak till smärta.

Ska prata med min sjukgymnast nästa vecka, kanske han kan förklara bättre.
Måste väl finnas någon i hela vården som tar en person på allvar och vill hjälpa en.

Jag har fortfarande ont i ryggen samt mina fötter som blir värre för varje vecka, jag tar mina tabletter och gör allt läkarna säger till mig… fortfarande inte bättre.

Jag kommer aldrig våga bli gravid med dessa smärtor, är bli sängbunden hela graviditeten, hela mitt liv är på paus.

💔

Annons:
Nettan4
2015-09-10 20:52
#1

Å vad jag känner igen mig, dock är det disken mellan kotorna som blir uttorkad inte kotan, har samma bekymmer och det bara vinkades bort när MR svaret kom och läkaren berättade😡 Hjälpen jag fick från sjukgymnast var att träna upp buk och ryggmusklerna för att bli starkare (dock inte hjälpt efter tre år). Har tyvärr börjat fundera på att bara acceptera värken då ingen vill hjälpa och enda som hjälper är lite morfin vid behov dock har jag värk i och runt varenda led i kroppen. Lider med dig och hoppas sjukgymnast kan hjälpa dig att lindra besvären. Är 11 år sen jag var gravid senast och hade inte så här besvärligt då men en del känner en bättring under graviditet men det är ju svårt att förutsäga, kram på dig.

Upp till toppen
Annons: