Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1540 ggr
[ellinea]
9/7/15, 9:25 AM

Fibro och AC

Jag har utvecklat stor känslighet mot AC. Varje gång jag går i nån affär handla, kommer ut med värk i käkare, hjässan, bröstkorgen, knä och höfter.  Att stå i kö i kassan och känna fläkten i skallen det upplevs som knivar som skruvar in sig i huvudet.  Var i lördags i U-redd nu är jag dösjuk, igår tog 3 värktabletter och paraflex mot smärtan, nu satte den sig i vänstra höften i vissa läge blir paraliserad av smärtan.  Och kl 13 ska på sjuk gymn.

Nån mer som har problem med drag occh AC?

Annons:
tlover
9/7/15, 10:19 AM
#1

Jag har inte fibro men värk i lederna (kopplad till Reynauds enligt reumatologen enligt allmänläkaren så har jag inte ont) men när det finns AC tex i bilen, på affären el liknande så får jag ont om inte jag är nog klädd (gärna något med ull).

Tyvärr så tål min man inte värme så när det är riktigt varmt och AC:n i bilen funkade så hade vi problem

l'm back

[ellinea]
9/7/15, 11:35 AM
#2

samma problem med min fd, men nu är vi skilda, så jag kör själv och kan styra detta. Men nu mitt i sommaren är inte lätt klä på sig varmt för då blir jag svettig och gör saken ännu värre i drag då den kalla luften rör sig mot varma huden  känns som jag får brännskador och sedan kommer värken i dem utsatta kroppsdelar. 

Kläder och andra varor köper jag på nätet så kan undvika detta med drag i affären, och mat funderar på att beställa hem matkassan, slippa utsätta mig för värk.

tlover
9/7/15, 12:37 PM
#3

#2 Det är därför jag gillar ull, man blir inte "för varm" på samma sätt med bomull eller hemska tanke syntet.

l'm back

fiber53
9/11/15, 3:35 PM
#4

Visst kan man få besvär från en Ac men jag tror att mycket annat också spelar in när man är i butiker- bakgrundsmusik(som inte alltid gör skäl för namnet bakgrund) hårda betong golv, mycket info att ta in som man påverkas av och kanske omedvetet stressas av och automatiskt spänner man sej av all denna påverkan och får ont.

Rita-S
9/11/15, 8:32 PM
#5

jag är jättekänslig mot drag numera. AC kan jag klara av om det inte blåser direkt på mig, men jag har lärt mig att köra AC i bilen på full kraft i de lagliga 3 minuter tomgångskörning medan jag väntar utanför bilen, sen kan jag sänka den ;) det hjälper litegrann!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[ellinea]
9/22/15, 10:53 AM
#6

ja, nu är hösten här köra med lite värme i bilen, och lättare ha varma kläder på sig , men undviker vissa affärer gå in där blåsen känns som taggtråd i ansiktet, öronen, ögonen , hals och käkar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: