Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1563 ggr
Camillaaae
2015-09-01 12:46

Behandlingar / Alternativa behandlingar

Hej,

Jag undrar vad ni gör/gjort för att minska eran smärta? Jag är intresserad av alternativa metoder då jag inte tycker om att äta massa medicin. Men alla förslag är bra även om det gäller medicin. Någon som har förslag på vad som funkat för er? De som hjälpt mej bäst hittills är värme, massage och att försöka slappna av och känna gränser för vad jag kan göra. Men värken är väldigt påfrestande, speciellt då jag också fått känslighet i huden/musklerna. Tål knappt någon punkttryckning. Kan tex inte ha axelband på mina BH:ar utan att få ont. Får ibland ont av att täcket ligger mot knäna eller ont i knän och höfter när jag har jeans.. Sen undrar jag om de är många av er som fått göra MR, själv har jag inte fått fast jag frågat om det några gånger… Jag har fått diagnosen neurodysfunktionellt smärtsyndrom som är liknande fibromyalgi. Någon annan här som har den diagnosen? Jag är 23år och de började för ca 3år sedan..

Annons:
OlgaMaria
2015-09-01 12:54
#1

Förslag:

MSM

Gelatinpulver

Antiinflammatorisk mat, finns massor och är ett superämne att fördjupa sig i. Ingefära och gurkmeja t ex.

Basisk mat. Också väl värt att läsa på om. Till att börja med kan man dricka en pressad citron med vatten varje dag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillaaae
2015-09-01 12:57
#2

#1 Tack för tipsen 🙂

Natasha68
2015-09-02 13:31
#3

Du skriver att du vill få tips ..medicin också- Jag  fick stor hjälp av Lyrica ( lägsta dosen) . Utan den levde jag i ett helvete. 

Dessutom tar jag antidepressiva  under många år. Plus Yoga. 

Kram!

Mia-45
2015-09-02 14:01
#4

Gabapentin som egentligen är till epilepsi men fungerar även på fibro-patienter.

Upp till toppen
Annons: