Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1673 ggr
Sara_P
8/10/15, 12:19 PM

Sjukskriven?

Idag klockan 13 har jag en tid hos läkaren för att prata om sjukskrivning. Har varit sjukskriven typ hela våren. Men nu undrar jag hur andra som är sjukskrivna mår, både du som är sjukskriven en kort period och är som varit sjukskriven länge. Mår du bättre av att vara hemma? Hur ser vardagslivet som sjukskriven ut för dig?

Annons:
Anonym
Anonym
8/10/15, 12:30 PM
#1
[JeanetteK]
8/15/15, 5:52 PM
#2

Jag är inte sjukskriven men jag är hemma. Jag är hemmafru. Har varit det till och från i 16 år sen sonen föddes. Har haft värk sen tonåren. Min värk och ångest blev värre sen jag fick barn. Sen årsskiftet sköter jag "bara" hem och gård. Tack och lov klarar vi det ekonomiskt. 

Jag mår bättre av att vara  hemma. Stress och press funkar dåligt för mig. Värk och ångest kommer som ett brev på posten. Jag känner stor tacksamhet att jag har det så bra och kan vara hemma som jag är. Det är tungt kroppsligt med djur och hem men samtidigt ger det mycket. Jag har även en hel del vänner som är hemma dagtid så jag ser till att träffa dom regelbundet. De är delvis i samma situation som jag och det är värdefullt att ha folk runt sig som förstår hur man mår.

Natasha68
8/19/15, 12:54 PM
#3

Jag är långtidssjukskriven pga ångest/ depression , Stroke vid 31 år …Pluggade till arbetsterapeut. Fick diplom,,,planerade pendla till Norge ,,,arbeta där..men nu med fibro  är det omöjligt. Jag sitter hemma,,, Maken jobbar., För det mesta ensam. Har bara 1 väninna, som kommer sällan. Egentligen är jag mkt social …men jag trivs nu med det liv som jag lever. Gör hemmarbete. Sitter lite vid dator. Började öva Yoga . Jag behöver ro. Undviker stress, Så min situation påminner om Jeanettes…Bara , jag tror , hon har det roligare…hon har vänner!

[JeanetteK]
8/19/15, 1:56 PM
#4

#3 🤗❤️

Upp till toppen
Annons: