Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 1725 ggr
Mia-45
7/24/15, 11:57 AM

Blir så less

Nu är det igång igen. 😕

Syrran och hennes tro på att jag kan bli av med fibron om jag äter lågkolhydrater och inget bröd. 
Men jag göööör ju så. Än så länge så har jag absolut inte märkt nån skillnad utan jag har precis lika ont som innan. 😕
Just detta uttalande: "Jag tycker du ska….." tar jag som ett litet anklagande på att jag inte redan gör det. Att jag inte gör  tillräckligt själv för att må bättre. 

Jag har nu skippat bröd och mycket kolisar och även en del fett. Men inte 17 märker jag någon skillnad. 
Men hon tror att bara för att de hon pratat med nästintill blivit botade så kan jag med bli det. 
Vi är alla olika….och som sagt..jag känner absolut ingen skillnad. 

Jag blir så ledsen när hon håller på så här. 😢
Just för att hon verkar tro att jag inte redan gör allt. 
Hon kunde frågat snällt om det är bättre för hon VET att jag dragit ner på sånt.
Jag har sagt till henne att jag kämpar och försöker…men ingen skillnad. Tyvärr verkar hon inte fatta det.
Hon verkar tro att ALLA blir bra med en kostförändring. Men så är inte fallet.

Vad 17 ska jag göra för att hon ska förstå detta????? 
Jag vill ju inte göra mej ovän med henne för detta och för att hon inte verkar fatta när jag förklarar för henne.

Annons:
[[Boris Sager]]
7/24/15, 12:12 PM
#1

TS, pratar du mycket om din Fibro så hon tycker att hon måste föreslå ngt, tror du? Har du pratat med henne om hur tröttsamt du tycker det är att höra hennes förslag, när du redan kör med den dieten? Annars säger du " javisst, jag gör redan det" t.ex. Så får hon hitta på ngt annat.

VildaVittra
7/24/15, 12:12 PM
#2

Bjud henne på middag och häll socker i allt. När hon frågar om det så svarar du att du har hört att socker gör att hjärnan fungerar bättre (vilket faktiskt är sant) och eftersom hon inte respekterar dig så behöver du inte heller respektera henne och att du tycker hon behöver lite tankeförmåga. 😉

Extrema dieter gör något med folks tankeförmåga, de blir gärna extremister och "troende".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mia-45
7/24/15, 12:14 PM
#3

Nä jag pratar inte alls om min fibro med henne. 
Jag kan säga ibland när hon frågar, att jag har ont. 
Jag har redan sagt att jag gör allt jag kan. Men tyvärr så verkar inte lita på det utan bara måste komma med "jag tycker du ska"-meningen. Och sen drar hon igång om kost och gud vet allt. Och då brukar jag svara med att jag kan det där. 
Hon verkar inte lyssna och heller inte förstå att vi alla reagerar så olika.

Mia-45
7/24/15, 12:16 PM
#4

Tack VildaVittra…hahahaha😂…ska fasen i mej göra så med sockret. Och du har rätt..Hjärnan måste ha ett viss uns av socker för att fungera. 

Och nä…hon respekterar inte mej. Tack för att både du och Boris förstår mej. 
Jag blir jätteledsen när hon håller på så här. Och typ helt apropå…för vi har inte pratat sen igår..och då inte om detta. 
Hon kunde FRÅGAT hur jag mår och vad jag gör för att hjälpa mej själv…och inte just "jag tycker att du ska". 

🌺

[[Boris Sager]]
7/24/15, 2:52 PM
#5

Jag tror att hon säger så för att hon vill ha ngt att säga- för att känna sig nöjd med sig själv att hon "gjort ngt".

Mia-45
7/24/15, 3:08 PM
#6

#5

Kan vara så….men hon tänker inte på hur det känns att få höra det. 
Jag vill inte prata med henne på några dagar nu. Känner att jag snart fått nog av hennes "pekpinnar".

Annons:
[[Boris Sager]]
7/24/15, 3:27 PM
#7

Nej, gör inte det. Bara för att hon är din syster behöver du acceptera hennes sätt. Om hon verkligen brydde sig skulle hon inte upprepa sig,,tycker jag. Kram Mia :)

Mia-45
7/24/15, 3:38 PM
#8

Tack Boris
När jag svarade på det hon skrev så verkade det precis som om hon inte läste det. 
Utan hon fortsatte svada om någon som ätit tio piller om dagen för värken. När denne sen ändrat kosten så försvann värken. 
Kanonbra ju!! Men det kanske inte funkar så för alla. 
Jag skrev det att jag har ju lagt om min kost. Men att det inte verkade hjälpa. Då svarade hon med att det "borde bli skillnad med tiden…"

Öhhh….vad vet hon om det. Borde…..? Ja för vissa gör det säkert det men som sagt…inte för alla. 
Varför har folk då fibro om det skulle gå att botas på det viset??

Jag känner mej nedvärderad som tydligen inte lyckas med det hon säger SKA hjälpa. Jag känner mej heller inte trodd och respekterad.

VildaVittra
7/24/15, 3:47 PM
#9

#8 Jag tror din syster skulle behöva läsa om något som kallas placeboeffekten, dvs att tror man att man kan bli bättre genom att stå på huvudet ute på torget en fredagskväll, så kan man uppleva att man faktiskt blir det när man gör det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mia-45
7/24/15, 3:53 PM
#10

Du VildaVittra..jag har tänkt samma sak som du nu skriver. 👍
Jag satt på toan och tänkte det. Hhahahahaha…😂
Hon är mycket för vitaminer och homeopatiska medel…och visst…ibland kan det säkert funka. Men att alltid få höra att jag ska testa både det ena och det andra är jag ganska less på. 
Att det sen kanske funkar på henne är ju bra..men ibland så tror jag att hon överdriver ganska bra när hon testat något för någon åkomma. Och ofta så kommer åkomman tillbaka. 

Jag som arbetslös har inte råd att slänga ut pengar på sånt.

[[Boris Sager]]
7/24/15, 4:28 PM
#11

Strunta i hennes råd!

Tro på oss istället. Vi tror på dig :)🌺

Mia-45
7/24/15, 5:32 PM
#12

Tack Boris. 
Pratade med mamma nu om det och hon säger att jag inte ska ta åt mej. 

Tack för att ni tror på mej. 😃
Kram🌺

Natasha68
7/25/15, 10:55 AM
#13

Angående LCHF…min man började med det..han vägde 123 kg ..På 6 månader fick jag en ny make..87 kg, massa energi, behöver inte medicin mot ADD, aldrig trött. Men ganska konstig att jag fick min fibro under samma tidspunkt då jag också började äta hans mat,,,massa  fet , nästan inga kolhydrater ,,,bara socker i kaffe och tee.  Ibland undrar jag om det var på grund av LCHF att jag fick fibro… Fast läste massa om motsatsen att LCHF i några fall botar eller minskar smärtorna. Jag tror ej på det.

Alla vi är olika!  Mia! Lyssna inte på dem som vill bestämma vad du äter! 

KRAMAR!!!!!!!!!!

Annons:
Sindri
7/25/15, 11:04 AM
#14

Hej - här kommer några tankar från "andra sidan".

Jag har en älskad syster med fibro (+massa annat) och jag äter LCHF. Du anar inte hur ont det gör i mig när jag tänker på hur hon har det och hur hon mår.
Jag har tipsat henne, skickat böcker, länkar. Men sen har jag inte sagt något om kosten. Hon har delvis lagt om den och är intresserad av det jag lagar. Hon är duktig på matlagning och lagar riktig mat. Men det skär i mig när jag ser henne äta bröd, och frukt som hon tror är nyttigt. Men jag håller tyst, fast det inte är lätt.
Jag skulle  aldrig tjata på henne, och jag vet att inte alla blir hjälpta.
Liiiite bättre har det dock blivit.

Jag vill inget hellre än att hon skall få slippa sitt lidande och det känns hemskt att stå vid sidan om och inte kunna göra något. Lite skuldkänslor får man också; varför ska hon drabbas och inte jag?

Så försök att inte bli arg på din syster, hon menar säkert bara väl och vill så innerligt gärna hjälpa dig.
Hoppas ni kan ta ett ordentlig snack om detta, och att du kan förklara för henne hur du känner och att hon faktiskt inte hjälper dig genom att kritisera dig och tjata.

Mia-45
7/25/15, 11:32 AM
#15

Sindri.

Klart man vill att sin syster ska må bra. Jag vill ju att min syster ska det iallafall. 
Men just dessa uttalanden hon gör som "jag tycker du ska…..det borde gå över" osv…osv….När jag talat om för henne att jag redan gör men det ger ingen bättring. 

Klart hon menar väl men när man får höra detta gång på gång på gång så blir man både less och förbannad. Lyssnar hon inte på det jag sagt????
Och man blir inte BOTAD som hon påstår att fler blivit. Det kan lindra värken om man har tur. 

Natascha…ja det var ju lustigt då att du fick fibro i samband med LCHF-kost. Jag tror att det är så olika på alla. En del blir bättre medans andra inte. 
Det är just det min syster måste förstå.

Tack för era synpunkter. 🌺

Upp till toppen
Annons: