Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1494 ggr
Mia-45
2015-06-07 18:10

Ont i skuldror

Ni som haft det här längre än mej.

Kan man få ont i skuldror och att det blir värk typ i bröstbenet samtidigt?
Haft det sen igår nu. 
Jag har haft ont i bröstbenet innan. Det är som kramper. Men aldrig värk i skuldrorna samtidigt.

Annons:
Ravynsfair
2015-06-07 18:15
#1

Jag har så väldigt ofta, varför vet jag dock inte. :/

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Mia-45
2015-06-07 18:17
#2

Har läst mej till att det är en del av fibron. Det kan kännas som om att man får hjärtinfarkt. Men det är värk i bröstbenet. 
Jobbig känsla.

Zadeira
2015-06-07 20:21
#3

Det låter precis som det jag drabbas av ibland, inflammation i brosket som fäster i bröstbenet. Kostokondrit kallas det: http://www.netdoktor.se/smarta/artiklar/kostokondrit/ och är vanligt bland fibropatienter. Men det är inte alla läkare som tyvärr kopplar det eller vet om det.

Jag åkte i somras in på akuten för att jag trodde jag skulle dö av smärtan i bröstkorgen. Den började som skuldervärk och sen övergick den till att även sätta sig i bröstkorgen, jag kunde inte andas, inte röra mig och trodde jag hade fått hjärtinfarkt pga smärtan. De kollade hjärtat, lungorna, panik,ångest mm men kunde inte hitta något. Det var inte fören jag bytte läkare och VC till en som visste vad fibro var någon månad senare som  jag fick svar på vad det är som då och då händer i min bröstkorg. Redan vid första besöket när jag beskrev smärtan i bröskorgen kunde han härleda det till kostokondrit och att det är vanligt vid fibro.

Rita-S
2015-06-07 23:00
#4

Jag har haft det några gånger. Det är muskelkramper i bröstmusklerna sa läkarn, det kan även vara inflamation(men inga inflamation hos mig än), oerhört skrämmande (och rätt obehagligt) och jag har alla gånger gått på akuten bara för att be de ta en ekg bara så jag inte missar nåt. Alla gånger har det varit finfin ekg, inga inflamation att spåra, och muskelsavslappnande har lossnat på det direkt hos mig iaf.. 

Sen vet jag det finns de som får sådan vid sin ångest med faktisk

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mia-45
2015-06-08 07:51
#5

Usch ja..det är ingen trevlig känsla. Och ont gör det med när det börjar krampa. 
Jag har fått ta två Alvedon och då har smärtan och krampen lagt sej. 
Jag har undrat om det vart något jag ätit som påverkat det. Eller om det vart magkatarren som gjorde det så. Men det är ju själva fibron. 
Nu vet jag ju vad det är så jag blir inte lika rädd längre.

Mia-45
2015-06-08 12:09
#6

Hahaha..ja detta är en underlig sjukdom. 
Idag sitter skiten i benen….🤔

Annons:
fiber53
2015-06-11 07:51
#7

Får också ont i bröstbenet då och då. Har varit hos kiropraktor och fått konstaterat att det är något som kommer från ryggen mellan skulderbladen. Så fort jag känner att det är på gång nu så "hänger " jag mej i en stång för att lätta på trycket mellan kotorna och det brukar hjälpa.

Natasha68
2015-06-12 15:42
#8

Det har jag också-….inte alltid..när jag går.Det är bara FIBRO!))) 

jag håller med dig att detta är en underlig sjukdom. ))) jag upptäcker varje dag n-t nytt i min kropp. Men som jag skrev förut..jag accepterar alla symptom. Nu har jag tränat Yoga hemma i 25 dagar..Känner enorm skillnad.. Inga stelhet på morgonen..och det som är fantastiskt ..jag som är alltid varit pessimist nu ..jämt glad!!! Det tror jag pga acceptans, Yoga, och att jag ta 1 dag i taget..plus medicin tar 75gr, Lyrica ..1-2 st/ dag.

Kram!!

JohannaN
2015-06-12 23:03
#9

jag har också haft det flertalet gånger och det ät inget roligt😕

Men hur är det när det gäller er allihop och när det gäller värk, brukar ni få värk typ på ena sidan av ländryggen som strålar upp mot revbenen och även in bakom, har ni upplevt detta ?? det känns typ som om luften går ur en varje gång man går, står, reser på sig, sover och ibland också när jag andas😕

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Mia-45
2015-06-14 13:26
#10

Verkar som om det har lättare för att komma nu när jag anstränger mej. Dammsög nu och det började värka i bröstbenet och lite i skuldror igen. 
Så som du känner det kramisen upplever det jag inte.

Upp till toppen
Annons: