Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1370 ggr
Natasha68
2015-06-06 11:32

Medicin som hjälper mig.

Hej alla!!! Jag har fått konstaterad fibromyalgi nyligen…efter 4 månader pendlande mellan olika läkare,,,Lider också av ångestsyndrom. 46 år gammal..vad hjälper ,mig mot smärtorna..och stelhet. 

1. Acceptans .

2 Yoga ..lätt Yoga varje dag hemma

3 Promenader med maken oavsett hur jag mår.

4 Humor. försöker att hitta saker som gör att jag kan skratta.

5 Medicin.. Cipralex 15 mg , Xanor, ( dem hade jag haft under många år mot ångest och depression)

Igår fick jag en ny medicin av min psyk. läkare. Lyrica. Tog den lägsta dosen 25 mg. var smärtfri hela dagen, plus sov mkt bra.

UNDRAR  om n-n av er har erfarenhet av Lyrica? tacksam för alla svar!!!

Trevlig helg till alla er!!!!!!!!!!

Annons:
Maria
2015-06-06 11:35
#1

Jag har ätit Lyrica för neuropatisk smärta men jag har inte fibromyalgi utan besvär med huvudvärk. Jag testade något år men det hjälpte inte för min värk.

Hoppas du har bättre tur.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2015-06-06 11:48
#2

Åhhh…precis det som du beskriver att du gör, gör jag med för mitt egna välbefinnande och mående. 
Jag går på Gabapentin som egentligen är mot epilepsi….funkar sådär på mej. 
Har inte erfarenhet av Lyrica alls. 

🌺Trevlig helg på dej med.

JohannaN
2015-06-12 23:23
#3

har dessvärre inte heller erfarenhet av detta läkemedel men gör en del av det du gör här ovan i övrigt🙂 Jag är helt medicinfri trotts mina enormt svåra smärtor emellanåt samt är också helt medicinfri trotts att jag har neuropsykologiska handikapp både ADD, Aspergers syndrom och borderline så är jag som sagt helt medicinfri, tog massa innan för typ ca 5 år sedan men varit fri sedan dess utöver att jag har Theralen hemma vid sömnproblem🙂 Jag fokuserar också väldigt mycket på kosten då jag tror att den kan göra mycket om man får ordning på den, för mig är det både Gluten, mjölk och socker som ställer till det för mig där värken ibland kan bli värre🙂

Lite tankesvar från mig🤗

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Natasha68
2015-06-14 14:57
#4

Hej Kramisen! tack för brev! Du är en stark kvinna!!! jag skulle inte klara att leva utan medicin..Tyvärr tar benzo + Cipralex under ca 20 år..Utan dem skulle jag kanske inte finnas nu i livet..Och  jag kan inte hantera smärtor, !!! Det är n-t nytt för mej…Nu tog jag Lyrica minsta dos..25 mg..och jag mår så bra!!!!!!!! Inga smärtor alls…Och ångesten minskades jätte mkt.  Jag tror också på kosten. maken min som också har ADD och Aspergers syndrom äter LSHF från januari,..Inte nog att han har gått ner i vikten ..30 kg!!! hans koncentration är så bra att han inte behövöver medicin Concerta,, mot ADD,. Hans fysiska hälsa är perfekt..Han har massa energi..alltid glad!!/ jag har under 15 år med honom aldrig såg honom så som han är nu! Kram!!!!!!

Natasha68
2015-06-14 15:03
#5

Upplevde hur min kropp tackar mig ..när jag är på glad humör ,,efter Yoga,,,eller promenader,…Går på senaste tiden jämt glad!!! Otroligt men fibro "omvandlade " mej till en positiv människa))) ..undviker allt på FB,,osv som har med negativa tankar, känslor att göra..

Det finns en fördel med fibro!)))- man ser på livet med andra ögonen .

Kram!!!!!!!!!!!

Natasha68
2015-06-17 11:56
#6

i Morgon är det 1 månad som jag tränar Yoga + 2km med maken varje kväll. Upplever en  stor skillnad ----inga morgon-stelhet.. mkt lättare att gå.  O tack vare minsta dosen av Liryca --25 mg 2 gånger per dag,,,kramper i vaden och lår försvann! jag vet att Liryca --beroende framkallande …försöker håla mig på 2 st. Kram på alla er! Önskar er en dag utan smärta!

Annons:
Upp till toppen
Annons: