Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 723 ggr
Mysan59
2015-05-13 20:25

Varför på olika sidor?

Ja precis som rubriken säger, varför måste det göra ont på olika sidor på kroppen?

Jag har just nu, ont i höger axel/arm (eller rättare sagt, där är det kroniskt) och nu sedan någon månad tillbaka, så gör det ont i vänster handled, som strålar upp mot armbågen och ut i handen.

Det gör ju att det blir lite jobbigare i vissa situationer. Jag arbetstränar nu i en affär med upplockning av varor (tycker det är jättekul) men om värken hade suttit i bara ena armen så hade det varit lite lättare på något sätt.

Nu blir det ju svårt att veta vilken arm som ska belastas mest. Och jag ger mig ju inte, jag ska klara av det.

Jag är bara sån. Fast både FK och Af säger att jag måste vila mig och ta det lugnt medans jag a-tränar. Men det går inte, jag vill vara "duktig" jag med.

Jag var hos läkaren igår och hon skickade remiss till röntgen och har jag "tur" så visar det nånting, typ artros, men förmodligen så syns ingenting och då är det ju inte så mycket att göra, mer än sjukgymnastik. 

Ja, vad ville jag med detta inlägg då? Förmodligen bara få gnälla av mig lite 🙂

Annons:
Zadeira
2015-05-13 20:31
#1

Ibland behöver man bara "vräka ur sig" sina tankar och sitt missnöje med att situationen inte är som man önskar. Ibland tror jag att man har ont på olika ställen och sidor av kroppen bara för att man helt enkelt inte ska överanstränga de delarna av kroppen som är friska. Eller jag försöker intala mig själv det i alla fall ;)

Mysan59
2015-05-13 20:43
#2

Ja inte vet jag, irriterande är det iaf. Eller det är ju irriterande med denna värk hela tiden förstås.

Rita-S
2015-05-13 21:03
#3

Som min mormor brukade säga: Förändring fryder? Fast jag erkänner villigt.. jag har svårt att se fröjden i denna förändringen 🤔😡

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mia-45
2015-05-14 07:53
#4

Ibland måste man få "gnälla" av sej  lite. Men jag tycker inte det är gnäll. 
Och det kan vara ett helsike när det helt plötsligt byter sida. 
Det är som att vakna  varje morgon och väntar sej en överraskning om vart det ska göra ont idag och på vilken sida. 
Hoppas att din röntgen visar nåt, som du säger. 

🌺

Mysan59
2015-05-14 13:51
#5

Tack för era svar 👍🌺

Upp till toppen
Annons: