Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 911 ggr
Mia-45
4/9/15, 1:27 PM

För mycket!

Nu har det vart mycket ett tag.😓 Papper som ska fixas, möbler som ska köpas och hämtas, bilen som ska fixas och en massa annat. 

Känner att jag börjar bli trött och sliten.😴 Man orkar inte så mycket som man gjorde innan. 

Och denna tröttheten är inte frisk. Den känns onormal.
Jag vet att jag borde varva ner men när det är mycket kan jag inte stoppa i tid.

Hur gör ni? 🤔
Hur gör ni när ni blir så trötta? För sova bort det hjälper oftast inte….😴

Annons:
[Sabina]
4/9/15, 2:08 PM
#1

Jag försöker vila en stund mellan varje sak jag ska göra, för som sagt, det går inte att sova bort tröttheten utan vila fungerar bättre, för mig i alla fall.
Det är dock inte lätt, jag har haft denna smärtproblematik i tre år nu och försöker fortfarande, någonstans hitta mig själv, då jag i 40 år varit någon annan (och en mycket aktiv person) . 
Än har jag inte hittat mig själv i mitt "nya" liv dock…

Zadeira
4/9/15, 2:35 PM
#2

Jag försöker vara förutseende. Om jag vet att det är mycket saker som måste fixas nästa vecka så planerar jag in antingen en sak varje dag eller ser till att planera in aktiv vila mellan det som måste göras.

Ibland kan man inte skjuta på saker och tvingas göra mer än man borde och då ser jag till att ha en dag eller två ledig utan en massa måsten.

 Funkar det inte att sova bort tröttheten så kan aktiv vila vara bra. Ibland gör jag mycket stretch-övningar och meditationsövningar för att kunna slappna av. Då hjälper ofta sömnen bättre också eftersom jag redan slappnat av ordentligt innan sömnen.

Upp till toppen
Annons: