Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1054 ggr
Pahugget
2015-03-02 16:58

Avslappningsövningar

Hej!

Är det någon som har tips på bra avslappningsövningar - gärna om det finns att få som app på mobiltelefonen (har CD skiva). Mobilen är ju lätt att koppla lurar till.  Är nybörjare och behöver alla tips jag kan få……  inte bara med musik, behöver nog "nån" som lär ut/pratar så jag kan komma igång.

Varmt tack på förhand :)

Annons:
[JeanetteK]
2015-03-03 16:16
#1

Jag vet att det ska finnas en app som heter Mindfullness. Jag tror att delar i den är gratis och delar i den kostar. Jag har använt mig av en 5-minutersmeditation som finns på den som jag tycker är bra.

Jag håller med om att det behövs någon som säger vad man ska göra. Framför allt i början innan man kommer in i det. 

Jag fick en cd av min psykolog som heter "Här och nu" . Där följer det med en liten bok och en plan för hur man ska lägga upp arbetet med mindfullness. Jag tyckte den var bra. Hon rådde mig att ladda ner den på telefonen, men jag kom aldrig på hur man gjorde… 🤪Det är Ola Schenström som pratar på skivan. Har också en bok av honom som heter Mindfulness i vardagen som jag tycker är bra. Där finns också en skiva med. 

lycka till. ❤️

Pahugget
2015-03-05 14:23
#2

#1 Tack snälla för tipsen. Appen om Mindfullness - finns flera stycken… heter den något mer? Låter bra med en 5 minuters som man kan börja med :) Finns så många appar - alltid bra om man kan få lite tips. Det är en djungel…. har böcker att läsa men tror att de skulle fungera med att lyssna också… med lite hjälp - så kommer man nog lättare igång 😉

[JeanetteK]
2015-03-06 07:13
#3

Det finns säkert flera som är bra. Den jag menade heter mindfulness.se och har två gratis meditationer. En som heter andrum och en som heter sittande meditation. Jag tycker den appen är bra.

Upp till toppen
Annons: