Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1401 ggr
[JeanetteK]
2015-02-26 13:18

CNM-massage

Igår testade jag CNM-massage (cirkulations- och nervbane-massage) som ska vara extra bra för personer med fibro. Det går ut på att man gnuggar mer än knådar och istället för att gå på musklerna så är det som hon sa "hela vägen", typ in i armhålor och knäväck och liknande. Länkar här så kan ni läsa själva. 

Det var inte jättebehagligt. Hon hittade alla mina ömmaste ställen och det var allt annat än skönt. Samtidigt kändes det väldigt bra. Närmin man masserar mig kan jag känna att han inte kommer åt där det behövs men det gjorde verkligen hon. Antagligen just för att det inte sitter i musklerna bara. 

Jag som haft galet ont i nacke, axlar och höfter framför allt ett längre tag mår riktigt bra idag! Det har verkligen gjort skillnad! Det var dyrt (990 kr) och det tog två timmar. Men jag känner att det var värt det och jag kan tänka mig att gå dit igen. Nu hoppas jag att det här håller i sig ett tag. Återkommer om det. 🙂Har jobbat rätt hårt i stallet idag och det brukar betyda dåliga dagar, så det blir spännande att se om det är någon skillnad.

Annons:
therese84
2015-02-26 15:19
#1

Vad roligt att du mår bättre efter behandlingen. Håller tummarna att det fortsätter så. Synd att det är så dyrt dock. Som med allt annat behövs det säkert regelbunden behandling.

[JeanetteK]
2015-02-26 19:50
#2

#1 Tack! 🌺 Ja, billigt var det inte. Men vad jag förstod så ska effekten hålla i sig längre än vanlig massage gör. Får hoppas på det. 🙂

therese84
2015-03-14 09:55
#3

Tänkte bara höra hur det har gått.

[JeanetteK]
2015-03-14 18:15
#4

Det har känts bra. Häromdagen kom värken tillbaka i nacke och axlar men den höll sig faktiskt borta ett litet tag. Jag tänker absolut gå tillbaka men jag får vänta tills jag har råd.

therese84
2015-03-21 17:12
#5

Vad bra att det fungerar för dig.

Upp till toppen
Annons: