Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1582 ggr
thec
2015-02-18 09:47

Mediciner ang, smärta

har fått världen problem sedan jag var på smärtmottagningen i Uppsala, blev så illa mottagen och fick först slängt i ansiktet att du kan få Cymbaler . Va? Vad är det ? Maken var med för jag ville att han skulle få se hur jag blir bemött, han har inte trott mig förrens nu i höstas, då fick han se hur de behandlar mig.  

Det enda enorma kvinna som ursäkta men jag blev rädd när jag såg henne, trodde först att det var en JÄTTE karl men det var en JÄTTE kvinna, trodde det var en kulstötare fr, nått öststat land.

Men men, det enda hon tjatade om var Cymbaler men hon vägrar först att säga vad det var, till slut blev maken rasande och sa till henne nu får du ta och tala om vad det är. 

Då kom det, det är ett antidepressivt !  Gissa om jag blev häpen , jag lider INTE av deprisson,jag har ONT i hela jäkla kroppen.

Ja jag ser att du har ont , men du får bara Cymbaler. Då gick jag. Och bara grät och var så förbannad.

Hade efter sommaren en så fruktansvärd värk och hade då en medicin som om man i bland tar den tar bort värken men inte om man äter den var dag. Hade trappat ur den för jag var tvungen att få klart för mig vad felet var , om det var kroppen eller om det var värmen som körde med mig.

Sen kommer jag till V-C och vad säger de då ? Jo Cymbaler . Då har hon sagt förre jul att jag ska läsa om dessa Cymbaler på nätet  och ta beslut om vad jag tycker, efter att prövat 70 elva olika antidep,preparat och alla har slutat med att jag blir hel "slut i skallen" det blir nära på skildsmässa  x antal ggr. Just för att jag blir "puckad" , ska man behöva ha det så här ?

Men snälla människa jag är inte deppig,jag har ont.  Då vill hon inte vara min läkare , så hon skulle remittera mig till en annan.

Får under hösten också veta att jag har fått socker och när jag var där för det då säger den läkaren - Nej man ger inte Cymbaler till sockerpat, för då skenar sockret upp å ner som en jojo. Man ger en ordentlig värktablett för du ska väl inte äta dem hela tiden ?

Nej det är när det blir för mycket för jävligt så man kan få sova en hel natt och att få slippa värk nån gång.

Det borde ju vara rimligt säger han, vi får ta det nästa gång.'

När jag ringer för ett återbesök då visar det sig att han bara var inhyrd, men det hördes att han visste vad det handlade om.

Så nu har jag bara Alvedon Forte 1 gr och lugnande . 

Men ingen övrig behandling, känns som man är kastad till vargarna.

Annons:
Rita-S
2015-02-18 11:17
#1

Nu är det faktisk så att många med fibrovärk får god hjälp mot värken av just Cymbalta även om det är en antidepressiva, så det är faktisk ett legitimt förslag från vården att prova just den tabletten.. i övrigt kan jag nog inte svara mycket på din text annat än att det är tråkigt du känner dig dåligt behandlat av vården. tyvärr ett återvändande problem för många av oss..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zadeira
2015-02-20 15:41
#2

Du pratar nog om Cymbalta som #1 säger. Cymbalta är antidepressivt MEN ges även till många fibropatienet då det visat sig kunna ha effekt på just fibrosmärta. Jag provade denna medicin enbart mot min fibro (har andra anti-depp mot min depression) efter att ha frågat rejält avrför läkaren ville ge mig Cymbalta och vad det skulle kunna göra för skillnad värk-mässigt. Tyvärr visade den sig inte funka alls för mig, fick ingen som helst lindring så jag fick sluta med den.

Tyvärr är det vanligt att man inte får någon särskild stark smärtstillande vid fibro. Vanligt är alvedon + naproxen eller liknande typ ipren (har jag hört) eftersom det är milt och inte beroendeframkallande. Vården vill inte gärna skriva ut starkare mediciner om det inte är absolut sista utvägen.

Jag blev inte heller tagen på allvar av min läkare, som enbart sade att "ta en alvedon när du har ont. Alla människor har mer eller mindre ont så det får du lära dig att leva med". Jag har nu bytt läkare och vet ännu inte vilken hjälp han kan ge (första mötet på tisdag), men allt jag kan säga till dig är stå på dig! Kräv mer hjälp. Byt läkare till du hittar någon som tar dig på allvar. Och om de nu verkligen tycker du ska prova Cymbalta så ge det en chans!

Upp till toppen
Annons: