Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 761 ggr
Perolow
2014-11-15 17:23

Ny medicin och reseerfarenheter

Hej! Varje gång jag hittar nåt som gör värklivet lättare blir jag piggare av bara hopp och förväntan. Efter 12 dagar i Spanien hade jag tre dagars värkfrihet med långa långsamma strandpromenader. Dock inte möjligt att bo där och samtidigt ha kvar boende i Sverige, kanske inte möjligt alls att bo där eftersom bostadstillägg bara ges till den som bor i Sverige. Men det var fantastiskt att bara ta hand om sig och göra kul saker i ett skönt klimat och varmt hav. Kändes väldigt egotrippat dock! Har mediterat 28 minuter varje morgon efter kontakt med Göteborg Zencenter och träffat värkplågade människor där som berättat om en lugnande och läkande känsla, stabiliserande, hämtad ur meditationen. I veckan har jag erbjudande om medicinen Lyrica, vad tror ni om den? Känns konstigt att livets största uppdrag är att leva med fibromyalgi men efter nu 9 år tänkte jag att det är dags att sluta sprattla och istället acceptera och leva inte mot utan med. Det är fint att läsa vad ni skriver!

Annons:
[JeanetteK]
2014-11-16 09:50
#1

Det låter underbart med din resa. Grattis till dina värkfria dagar, förstår att du njöt! ❤️Jag försöker också att sluta sprattla och inte kämpa mot det längre. Lättare sagt än gjort. Jag kommer på mig själv att tänka "när jag blir frisk…då…". 😕Jag tror jättemycket på meditation och att hitta ett inre lugn. Lever inte alls som jag lär, men jobbar mot det. 

Lyrica har jag inte provat. Har hört positiva saker om dess effekt men även att man kan bli beroende. Har egentligen ingen aning.

Tette111
2014-11-17 00:33
#2

🎈 Grattis till en bra och positiv resa, har levt med fibron, sedan tidigt   80-tal.

Stundom så går allt hur bra som helst , men denna sommaren var ett rent h,,,,,,

Så jag blir så glad när jag hör att nån lyckas få en bra och närapå smärtfri stund.

Själv minns jag inte när jag var smärtfri. Och att resa utomlands ja det får man nog vänta till man återvänder i en annan skepnad som har råd.

Men jag vet hur jag ska leva med den, det har jag fått lära mig själv.

Ett jätte grattis till dig !!!  🥳  

Ps, jag har bara hört talas om Lyrica har ej fått pröva själv. Mest positivt. Lycka till.

Upp till toppen
Annons: