Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 4152 ggr
Saffran0Spice
10/28/14, 5:58 PM

Illamående efter akupunktur?

Tjo på er!
Jag har nu gått på akupunktur några gånger och upplever att jag mår ganska illa efteråt. Är det någon som upplevt/upplever samma sak?

Det hjälper ju lite mot värken, men undra om illamåendet är övergående?

Annons:
[JeanetteK]
10/28/14, 6:17 PM
#1

Min bror fick akupunktur efter att han skadade axeln i en bilolycka. Han sa att han brukade avstå att köra bil efteråt för han blev så seg efteråt. 

Var får du nålarna någonstans? Har aldrig testat akupunktur själv. Det låter ju bra att det funkar mot värken. Hur länge sitter effekten i tycker du?

Saffran0Spice
10/28/14, 6:23 PM
#2

#1 Jag får nålar i armveck, huvud, axlar, skuldror, nacke och käken 2ggr/veckan och skall även börja få i ländrygg, korsrygg och knä/knäveck.
Jag är jätte seg efteråt, det håller i sig resten av dagen om jag fått behandlingen på morgonen. Effekten tar ett tag att komma igång men brukar hålla i sig en dag eller två iallafall tycker jag =)

[Bettanbop]
10/29/14, 11:07 AM
#3

Jag provade akupunktur när jag hade inflammation i axelleden, så kallad "Frusen Axel". Vet inte om jag vill prova det igen 😛 Hellre massage och akupressur.

Cahira
10/29/14, 10:51 PM
#4

Jag blir sjuk dagen efter. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Windjana
11/10/14, 1:19 AM
#5

Jag blir också dåligt vid akupunktur. Var noga med att tala om hur du mår så att behandling anpassas efter dig. Älskar akupunktur men jag får inte vara i för dåligt skick den dagen och det får inte vara för många nålar. Max 5-6 stycken funkar för mig. Blir det fler så kräks jag tillslut. Klarar inte av spikmattor heller.

[Bettanbop]
11/11/14, 10:16 PM
#6

Det som händer i kroppen vid en akupunktur är att energierna sätter igång en läknings process. Även alla hormoner får också fart. Ju mer i obalans kroppen är vid behandlingen, mer och hårdare får energierna jobba. Så det är inte så konstigt att man reagerar med olika symtom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: