Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1181 ggr
Walfrida
2014-10-28 16:36

Trassel med smärtstillande !

Min läkare har ställt till ett h-e i min kropp. Jag har på sju månader slutat med Tram efter 7 år. Fick Cymbalta och Dolcontin. Klarade inte det alls utan fick Oxycontin och Oxynorm. Depå tabletten verkade efter tre timmar och var borta efter 8 timmar. 5 mg doser. Varför? Fick då Palexia vilken liknar Tram och det verkar ok, men jag har sådan fruktansvärd abstinens av Oxynorm och får sådana ångestanfall både i kroppen och psykiskt. När det varit som värst har jag tagit en Oxycontin och då har det lugnat ner sig. Vad ska jag göra? Jag behöver verkligen smärtstillande och det har fungerat i alla år ,men nu känner jag mig som jag skulle slänga mig i väggen. Vad blev fel! Snälla svara någon!

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-28 18:15
#1

Jag har tyvärr ingen aning alls. Är total nybörjare på detta. Men jag vill skicka dig en jättekram och hoppas du får hjälp. 🤗❤️

[Bettanbop]
2014-10-29 11:17
#2

Låter inte alls kul. Jag kan inte så mycket om mediciner så jag kan ge råd, men du kan ju ringa till 1177 och fråga dem. Be att få prata med någon smärtkunnig. Själv använder jag bara vanliga Alvedon och Ipren, funkar ganska bra för mig.

hansson57
2014-11-25 09:01
#3

Min läkare har berättat att man egentligen bör ta leverprover för att se hur snabbt ex. Oxycontinet bryts ner.  Hos vissa människor kan det hända att depåtabletter som man ska ta var12:e timme helt har försvunnit ur kroppen efter halva tiden.

Enl. min läkare är det inte vanligt att sådana prover tas.

Man kan ju undra varför.

Upp till toppen
Annons: